Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråden för begrepp,juridik,gloser, lagar och paragrafer.

Här är en bra lista som folk kan använda som bokmärke. Vissa ord saknas givetvis men en del matnyttigt.

Påminner lite om nån Facebook grupp "språkpoliserna", ganska lärorikt o kul egentligen.

Äntligen kommer jag få känna mig lite ung igen, minns så väl alla de röda strecken under varenda ord jag skrev som liten.

Mvh fröken med dyslexi

Äntligen kommer jag få känna mig lite ung igen, minns så väl alla de röda strecken under varenda ord jag skrev som liten.

Mvh fröken med dyslexi
Detta är både ledsamt och kul. Och OT :facejoy:
Hade en kille i min klass på 90-talet med dyslexi. Dålig kunskap och förståelse i klassrumet för det.

Jag lärde mig att skilja på de och dem genom att helt enkelt översätta till engelska då they (de) och them (dem) faller mer naturligt vid uttal. They said they would call
Fast den frasen är klurig alltså.
Har sett någon svensk variant också. Tycker det räcker att läsa orden högt för sig själv så hör man hur konstigt det blir. Men dem som skrivet dem precis överallt, dem tänker inte så, dem tänker på något annat dem.

Dem är inte dem som är dem dem, dem är dem dem.

Regel 2. Skriv din fråga tydligt och med vårdat språk. Läs igenom 1-2 gånger innan postning. ref https://www.lånforum.se/threads/regler-på-forumet.1145/

Kan konstatera att vi har inga regler eller netikett som rör grammatiska fel. Inga andra forum har det heller, och det finns som jag ser goda anledningar till det. Så att märka ord osv är inget vi ska göra i forumet i stort (såvida det inte är ontopic som här...). Det hjälper ingen och skapar snarare osämja.

Vidare angående att trådar spårar ur med off-topic är en annan diskussion.

Regel 3. Håll fokus. Det är lätt att glida ifrån ämnet i en tråd. Försök hålla fokus på ämnet i tråden med just ditt inlägg. Om du märker att det finns behov av att diskutera sidoämnen så ta hellre upp detta i en ny tråd. En tråd med flera olika diskussioner blir lätt rörig och svår att följa.
Rent spontant kan jag känna att den första delen av tråden bör hålla fokus. Att direkt skriva inlägg som inte är nära att svara på trådens ämne känns inte hjälpsamt. Men låt säg att trådens ämne har fått ett acceptabelt svar, då känns det mer ok att gräva djupare i ämnet. Sen får det inte bli helt off-topic. Svår avvägning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp