Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråd angående utmätning av tillgångar

för de väljer själva att inte äga. de går gärna hemifrån en timme innan för att hinna komma fram. dock är det inte alla som har den tiden och orken att behöva gå ut en timme innan för att hinna komma fram med buss när det lika väl räcker med 15 minuter ifall du har bil tillgänglig. bil för barnfamiljer underlättar enormt vardagen.
Helt rätt, precis det jag menar.

för de väljer själva att inte äga. de går gärna hemifrån en timme innan för att hinna komma fram. dock är det inte alla som har den tiden och orken att behöva gå ut en timme innan för att hinna komma fram med buss när det lika väl räcker med 15 minuter ifall du har bil tillgänglig. bil för barnfamiljer underlättar enormt vardagen.
Det tas nog viss hänsyn till var man bor också. Bor man i centrala Stockholm anses behovet av bil troligtvis inte lika stort som om man bor på landsbygden i Dalarna.

Jag har själv bil och hör klart och tydligt vad du säger. Men att man "har rätt" att äga bil på grund av föräldraskap stämmer inte.

Det tas nog viss hänsyn till var man bor också. Bor man i centrala Stockholm anses behovet av bil troligtvis inte lika stort som om man bor på landsbygden i Dalarna.
Det får vi verkligen hoppas att hänsyn tas. Kan föreställa mig hur lås man blir utan bil om man bor ute på landsbygden.
Men det går kanske att hitta lösningar, om man har en dyr bil som absolut måste utmätas, kan man inte få sälja den, köpa en betydligt billigare begagnad så utmäts det som blir över.
Blir svårare att köpa ner sig när det är slutkört för bensinbilar.

Tror du att bilen är viktigt bara för att ta sig fram och tillbaka till jobbet?? Det finns barn som behöver skjuts hela tiden, tänk om det blir akut läge på natten hur ska man göra tycker du?? Så ja bilen är nödvändig!

Huvudfrågan är om den är nödvändig för att ta sig till och från jobbet, i övrigt kan man säkert ha behov av bil men det väger lätt.

Lagändringen som underlättar för distansutmätning har gett sådan effekt att det vad jag hört av kollegor nu försöker upphandlas nya förråd/garage/uppställningsplatser på många orter, då inflödet på utmätt gods ökat rejält..

Senast ändrad:
Jag undrar, gällande utmätningar. När exakt i processen kan det bli aktuellt ? Är det delgivning - anmärkning - betalningsföreläggande - utmätning ? Vet man innan att man kommer bli aktuell för utmätning, eller smäller det bara till när borgenär begär indrivning av KFM ?

Jag undrar, gällande utmätningar. När exakt i processen kan det bli aktuellt ? Är det delgivning - anmärkning - betalningsföreläggande - utmätning ? Vet man innan att man kommer bli aktuell för utmätning, eller smäller det bara till när borgenär begär indrivning av KFM ?
Inkasso
Delgivning
Utslag= anmärkning
Skuld att betala = skulden ska betalas via löneutmätning eller tillgångar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp