Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tråd angående utmätning av tillgångar

@Elsin jag lider verkligen med dig för trots att detta diskuterades om och om igen innan du flyttade så verkar det inte som att du förstått.
Du måste berätta för din sambo för det du gör är verkligen inte okej då du riskerar att sätta honom i skiten också.
Jag ska göra det, vill bara veta vad jag får för beslut från tingsrätten. Jag vet att jag frågar men känns som jag får så mycket olika svar från olika håll. Gården i säg vet jag att de inte kan ta så det är han som har köpt den, sen har jag fattat det som att man endast kan ta det som är rimligt att jag köpt osv.
och jag ska givetvis berätta har knappt träffar honom då han är iväg och jobbar hela tiden.

Ok! Alla lantbrukar saker står fortfarande på svärfar då han fortfarande har kvar lantbruket till våren. Ok, svårt att visa då vem som äger vad? Men hur gick den bedömningen till att hon ägare till verktyg och en traktor m.m. ?

Egendom i gäldenären besittning eller i gemensam besittning med make eller liknande anses tillhöra gäldenären om det inte bevisas annorlunda.
Lösöre fanns där gäldenären bodde, och då anses det tillhöra gäldenären

Ok, de mesta finns ju kvitto på och jag står inte som ägare på några fordon osv. Men de ska inte behöva gå så långt får jag avslag så chansar jag inte med något då jag inte vill riskera sambons gård eller annat. Då kommer jag försöka hitta en lägenhet så fort som möjligt om de ens gå med betalningsanmärkning.

Varför flyttade du ens tillbaka om du nu igen funderar på att skaffa ny lägenhet?
Av egen erfarenhet vet jag att det är mycket bättre att berätta ALLT och vara öppen med det.

Varför flyttade du ens tillbaka om du nu igen funderar på att skaffa ny lägenhet?
Av egen erfarenhet vet jag att det är mycket bättre att berätta ALLT och vara öppen med det.
För jag trodde inte de skulle bli såhär! :(
Ja, ska göra det! Ska få in rätt tillfälle bara

För jag trodde inte de skulle bli såhär! :(
Ja, ska göra det! Ska få in rätt tillfälle bara
Tyvärr finns inget rätt tillfälle...jag körde den ursäkten själv länge. Även om det är jobbigt och svårt så är det bara att göra det...ALLT blir lättare efteråt!

Tyvärr finns inget rätt tillfälle...jag körde den ursäkten själv länge. Även om det är jobbigt och svårt så är det bara att göra det...ALLT blir lättare efteråt!
Nä, blev peppad igår men han kom hem mitt i natten så blev inte av men ska ta det i helgen måste göra det! Blir galen av alla tankar osv. Kan hoppas att hans pappa kan hjälpa mig då han själv sagt att han tycker de är bätttre jag betalat till honom än en massa ränta osv.

Nä, blev peppad igår men han kom hem mitt i natten så blev inte av men ska ta det i helgen måste göra det! Blir galen av alla tankar osv. Kan hoppas att hans pappa kan hjälpa mig då han själv sagt att han tycker de är bätttre jag betalat till honom än en massa ränta osv.
Har du skickat in och överklagat avslaget ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp