- Meddelanden
- 2 762
- Mottagna reaktioner
- 1 794
- Poäng
- 1 277
Eller svärfar…Har du berättat för din sambo ?
Eller svärfar…Har du berättat för din sambo ?
Nä, väntar på hur det blir med överklagan av saneringen blir den nekad så kommer jag ta det samma dag. Då får han ta ställning till hur han vill göra med allt. Men först vill jag ha beslutet från tingsrättenHar du berättat för din sambo ?
Inte det heller, har varit på väg flera gånger.Eller svärfar…
Alltså, jag tror inte på de svar du fått.Ok vad tog ni då t.ex ? Hur funkar det om man inte är hemma ? Enligt på kundtjänst fick man inte bryta upp något då jag inte äger fastigheten
Ok! Hon kanske fattade mig fel när vi pratade för hon sa står han som ensam ägare så kan de inte ta gård eller hus då det är han som äger det och de får inte gå in utan hans tillåtelse typ kan va jag som fattade fel med. Men vad tog ni i de liknande faller? För de är ju inte jätte troligt att jag har köpt en lantbruksaker eller motorcykel de finns ju kvitto på iofs och har inte mc kort heller. Får man brev då innan de kommer?Alltså, jag tror inte på de svar du fått.
Vem som äger fastigheten spelar givetvis ingen roll alls, det skulle ju annars vara omöjligt att göra något för de som bor i hyresrätt då dom inte äger fastigheten.
Hänvisar till relevant lagtext. Från 2 kap ub.
17 § Vid förrättning får hus, rum eller förvaringsställe genomsökas, om det behövs för att verkställighet skall kunna ske.
Behöver förrättningsmannen ha tillträde till utrymme som är tillslutet, får han låta öppna lås eller bereda sig tillträde på annat sätt. Han får dock ej bereda sig tillträde till bostad i innehavarens frånvaro annat än om underrättelse om tiden för förrättningen har sänts till innehavaren med posten eller lämnats på annat lämpligt sätt och det kan antagas att denne håller sig undan eller om eljest särskilda skäl föreligger.
För att genomföra förrättning får förrättningsmannen i övrigt använda tvång i den mån det kan anses befogat med hänsyn till omständigheterna.
Våld mot person får dock brukas endast om förrättningsmannen möter motstånd och i den mån det med hänsyn till förrättningens ändamål kan anses försvarligt.
Ok! Hon kanske fattade mig fel när vi pratade för hon sa står han som ensam ägare så kan de inte ta gård eller hus då det är han som äger det och de får inte gå in utan hans tillåtelse typ kan va jag som fattade fel med. Men vad tog ni i de liknande faller? För de är ju inte jätte troligt att jag har köpt en lantbruksaker eller motorcykel de finns ju kvitto på iofs och har inte mc kort heller. Får man brev då innan de kommer?
Ok, fast en annan person står som ägare på traktor ? Ok, antar att de skickar brev innan om jag läser rätt.Kolla laghänvisningen så står det där.
Jag minns inte allt, ganska mycket, någon traktor, verktyg, tror det var kontant också och lite annat.
Ok, fast en annan person står som ägare på traktor ? Ok, antar att de skickar brev innan om jag läser rätt.
Ok! Alla lantbrukar saker står fortfarande på svärfar då han fortfarande har kvar lantbruket till våren. Ok, svårt att visa då vem som äger vad? Men hur gick den bedömningen till att hon ägare till verktyg och en traktor m.m. ?Minns inte om den var registrerad eller inte.
Nej det behöver man inte nödvändigtvis göra. Vill man gå in bostad utan att någon är hemma så är det bra men inte något absolut krav.
@Elsin jag lider verkligen med dig för trots att detta diskuterades om och om igen innan du flyttade så verkar det inte som att du förstått.Ok! Alla lantbrukar saker står fortfarande på svärfar då han fortfarande har kvar lantbruket till våren. Ok, svårt att visa då vem som äger vad? Men hur gick den bedömningen till att hon ägare till verktyg och en traktor m.m. ?