Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tråd angående utmätning av tillgångar

Mellan tummen och pekfingret gissar jag på att knappt 2% av alla får hembesök, och då räknar jag in avhysningar.
Som kuriosa gissar jag att vid avhysning påträffas egendom som utmäts vid 2% av tillfällena.
Sist jag såg en siffra fanns det under 600 kronoinspektörer anställda, något år sen.
Utmäter egendom vid 2% av avhysningarna? Det lät lågt. Det varierar från de som aldrig gjort det till de som får med sig något från en majoritet av avhysningarna där jag håller till.

Jag är ju väldigt nojjig över detta med hembesök, då sambon äger en skogsgård plus lite nötdjur ( dock står nog dessa på hans pappa än då han har kvar ko delen än ) jag pratade idag med en på kf och hon sa att står han som fastighetsägare och de så kan man inte göra någon utmätning på gården då det är hans. Men finns ju så mkt annat som motorcyklar , lantbruksmaskiner m.m. Men vad jag fattade enligt henne att de måste även va rimligt att det är jag som köpt det att man kommer inte och tar saker hur som helst. Undra hur ofta de händer att man åker ut till någon där man ser att sambon som är skuldsatt inte står på huset eller äger något synligt
Det får man undra, det finns ingen som helst statistik på det. Det låter som ett ställe jag skulle åka till då det kan tänkas finnas utmätningsbar egendom.
Har varit på liknande ställen och utmätt egendomar.
Nej egendom utmäts ju bara om man bedömmer att den tillhör dig.

Utmäter egendom vid 2% av avhysningarna? Det lät lågt. Det varierar från de som aldrig gjort det till de som får med sig något från en majoritet av avhysningarna där jag håller till.
9 av 10 skulle jag klassa som övergivna, ungefär lika ofta är inte svarande på plats.

Det får man undra, det finns ingen som helst statistik på det. Det låter som ett ställe jag skulle åka till då det kan tänkas finnas utmätningsbar egendom.
Har varit på liknande ställen och utmätt egendomar.
Nej egendom utmäts ju bara om man bedömmer att den tillhör dig.
Ja, förstår det, har du varit på liknande situation att den som äger gården bor ihop med någon som är skuldsatt?
ja, vad kan bedömas äga av mig på en gård?

9 av 10 skulle jag klassa som övergivna, ungefär lika ofta är inte svarande på plats.
Ser lite annorlunda ut för mig, något mindre övergivna. Svarande har jag på plats långt över hälften av tillfällena.

Ja, förstår det, har du varit på liknande situation att den som äger gården bor ihop med någon som är skuldsatt?
ja, vad kan bedömas äga av mig på en gård?

Jag skrev ju att jag varit på liknande.
Jag minnsninte exakt men det var nog en hel del saker.

Jag skrev ju att jag varit på liknande.
Jag minnsninte exakt men det var nog en hel del saker.
Ok vad tog ni då t.ex ? Hur funkar det om man inte är hemma ? Enligt på kundtjänst fick man inte bryta upp något då jag inte äger fastigheten

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp