Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tog lån i Norge betalade inte tillbaka, nu brev från domstol

Jag är en icke-EU-medborgare. När jag bodde i Norge tog jag några konsumtionslån (ca 500 000 norska kronor) för min mammas medicinska behandling. Intresset var så stort. Jag kunde inte betala tillbaka och åkte tillbaka till mitt land. Nu har jag kommit till Sverige i år. Jag har fått ett brev från norska domstolen via svensk domstol där det står att jag måste svara på skuldfordran fram till juni. Efter erkännandet kommer de att inleda konkursförfarandet. Jag är redan i konkurs. Jag har inga pengar att ge dem.

Jag är student här och får ett stipendium på 10 000 kr. Jag har två barn. Jag bor i en hyreslägenhet. Kan de arrestera mig för detta?
Min fru har lite pengar på sitt konto. Jag har också en bil, lite pengar på bank och PC, mobil etc. Kan de ta dem? Kan de söka igenom lägenheten efter kontanter?
Hur ska jag tackla detta? Jag är väldigt stressad.

Du hamnar nog inte i fängelse men dom kommer troligtvis utmäta dina saker och pengar!

Jag är en icke-EU-medborgare. När jag bodde i Norge tog jag några konsumtionslån (ca 500 000 norska kronor) för min mammas medicinska behandling. Intresset var så stort. Jag kunde inte betala tillbaka och åkte tillbaka till mitt land. Nu har jag kommit till Sverige i år. Jag har fått ett brev från norska domstolen via svensk domstol där det står att jag måste svara på skuldfordran fram till juni. Efter erkännandet kommer de att inleda konkursförfarandet. Jag är redan i konkurs. Jag har inga pengar att ge dem.

Jag är student här och får ett stipendium på 10 000 kr. Jag har två barn. Jag bor i en hyreslägenhet. Kan de arrestera mig för detta?
Min fru har lite pengar på sitt konto. Jag har också en bil, lite pengar på bank och PC, mobil etc. Kan de ta dem? Kan de söka igenom lägenheten efter kontanter?
hur lyckades du få så mycket i lån i Norge, vad krävs, vilka förutsättningar hade du och vilken bank beviljade lånet?

Betala är enklaste sättet att tackla saken

Är det samma person som startar dessa trådar om att man tagit lån i Norge????

Ja det är samma

Tänker på Split!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp