Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tjäna pengar på undersökningar?

Hej,

Jag försöker se över vad man kan tjäna lite extra pengar utöver extra jobb + vanliga jobb + sälja av prylar.

Jag har börjat göra undersökningar sen en tid tillbaka och fått in ca 100:- senaste 2 veckorna.

Vad tycker ni? Har ni några erfarenheter? Värt eller inte?

Inte värt tiden enligt mig. Bättre att lägga den tiden på att jobba extra om man har möjlighet.

Jag har gjort undersökningar dagligen (utom på helgen) och drar in 600-700:- extra varje månad.
Kan gå trögt i början men gör man kontinuleigt så tycker jag man får fler undersökningar.
Vilken plattform gör du undersökningar på?

Jag har gjort undersökningar dagligen (utom på helgen) och drar in 600-700:- extra varje månad.
Kan gå trögt i början men gör man kontinuleigt så tycker jag man får fler undersökningar.
Vilken plattform gör du undersökningar på?
Hur länge har du hållt på?
Som du säger kan de gå trögt i början! Vet att jag gav upp för ett tag sen men sen började jag göra lite smått och nu får jag ganska många undersökningar på 5-10kr (förut var de knappt 1kr).
Tror man kanske behöver vara ganska aktiv för att få upp fler och tjäna mer?

Jag kör SveaPanelen. Vilken kör du?
Har kört Attapoll förut men tyckte det inte alls var bra där. Svea ger enkla betalningar ut till Swish vilket jag tycker är smidigt!

Hur länge har du hållt på?
Som du säger kan de gå trögt i början! Vet att jag gav upp för ett tag sen men sen började jag göra lite smått och nu får jag ganska många undersökningar på 5-10kr (förut var de knappt 1kr).
Tror man kanske behöver vara ganska aktiv för att få upp fler och tjäna mer?

Jag kör SveaPanelen. Vilken kör du?
Har kört Attapoll förut men tyckte det inte alls var bra där. Svea ger enkla betalningar ut till Swish vilket jag tycker är smidigt!
Jag har hållt på till och från några år. De sista 2-3 månaderna har jag verkligen lagt det som rutin att köra så fort jag har tid över.
Just nu har jag fått in 900:- sen 20 augusti. Så många bäckar små.
Jag kör Attapoll, tycker det är så mycket bättre än Sveapanel (de funkade bra innan men varenda undersökning jag får där är skit och ger inget). :)

Har gjort undersökningar men kände att det är för tidskrävande för det man får. Tar för mkt tid men ger för lite pengar m a o (min erfarenhet).
Tar hellre extrajobb.
Men har man mkt ledig tid och kan få in några hundra i veckan så är det ändå pengar.

Jag har hållt på till och från några år. De sista 2-3 månaderna har jag verkligen lagt det som rutin att köra så fort jag har tid över.
Just nu har jag fått in 900:- sen 20 augusti. Så många bäckar små.
Jag kör Attapoll, tycker det är så mycket bättre än Sveapanel (de funkade bra innan men varenda undersökning jag får där är skit och ger inget). :)
Som du säger, många bäckar små.
Visst kanske mina 100:- som jag tjänat in nu inte gör mycket på mina lån, men är ju väldigt skönt att kunna unna sig något litet kanske utemat, nån dricka, trisslott, som man ”egentligen” inte har råd med. Jag tycker ändå det är värt på ett sätt. Ibland har man mkt dö tid på jobbet och då skadar det ju inte att fylla i några undersökningar. Ibland kan det faktiskt vara ganska intressanta som dyker upp! Men ibland klickar man bara igenom sig vissa ;)

900:- är väldigt bra sen 20 augusti! Kanske ska ge Attapoll en chans igen då!

Som du säger, många bäckar små.
Visst kanske mina 100:- som jag tjänat in nu inte gör mycket på mina lån, men är ju väldigt skönt att kunna unna sig något litet kanske utemat, nån dricka, trisslott, som man ”egentligen” inte har råd med. Jag tycker ändå det är värt på ett sätt. Ibland har man mkt dö tid på jobbet och då skadar det ju inte att fylla i några undersökningar. Ibland kan det faktiskt vara ganska intressanta som dyker upp! Men ibland klickar man bara igenom sig vissa ;)

900:- är väldigt bra sen 20 augusti! Kanske ska ge Attapoll en chans igen då!
Men verkligen, jag ska ut och resa i slutet av oktober så dessa pengar plus pengar från försäljning på Vinted har gett mig fickpengar jag inte skulle haft annars.
Efter resan kommer jag inte ta ut pengarna från undersökningen utan dem ligga där och växa vecka för vecka.
Tillslut så tar jag ut det och amorterar på något lån. :)

Jag tycker att du absolut ska ge det ett försök till. Var ihärdig i början så kommer det rulla på. Lördagar och söndagar är det inte så många undersökningar som kommer dock. Så bli inte besviken :)

Men verkligen, jag ska ut och resa i slutet av oktober så dessa pengar plus pengar från försäljning på Vinted har gett mig fickpengar jag inte skulle haft annars.
Efter resan kommer jag inte ta ut pengarna från undersökningen utan dem ligga där och växa vecka för vecka.
Tillslut så tar jag ut det och amorterar på något lån. :)

Jag tycker att du absolut ska ge det ett försök till. Var ihärdig i början så kommer det rulla på. Lördagar och söndagar är det inte så många undersökningar som kommer dock. Så bli inte besviken :)
Vinted är ett toppen sätt att få lite extra pengar från! Tror det står att jag tjänat in 2.400:- på det jag sålt hittils - och det är saker som absolut inte har värde! Sålt för ex 11-20kr st och till slut blir ju det mycket.

Det ska jag absolut göra! Ha en trevlig resa!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp