Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tjäna extra, vis skuldsanering?

Hej! Jag undrar om någon här vet om man får lov att tjäna nåt lite extra när man har skuldsanering? Isåfall var går gränsen?? Hade varit bra att veta..

Vart gränsen går vet jag inte men tjänar du extra och det deklareras dvs inte svart så kommer ju kronofogden att det till skuldsaneringen. Skuldsanering innebär ju att du lever på ett belopp som kronofogden anser att du med dina förutsättningar kan leva utefter. På samma sätt får du inte mer över givet att du får löneförhöjning eller byter jobb. Jobbar du däremot svart så kan ju inte fogden se det så länge inte pengarna kommer in på ditt konto.

Men när skuldsanering börjar så betalar jag själv till alla inkasso och långivare. Det är inte kronofogden som drar pengar längre.. Däremot så tror jag att inkassobolag och långivare går in och kollar deklarationen med jämna mellanrum.. Men jag har hört att skuldsanering beslutet inte ändras för en liten summa men jag tänkte höra hur mycket det gäller??

Tack!! Då kan det kanske inte göra nåt om man jobbar lite övertid och får ihop ca 1500 i månaden va??

Tack!! Då kan det kanske inte göra nåt om man jobbar lite övertid och får ihop ca 1500 i månaden va??
Tror det är helt okey. Ändå bra att fråga sin handläggare så det inte blir surt efteråt.

Så jag kan ringa henne och fråga??

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp