Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips & Varning för ny typ av kreditupplysning

Står på deras hemsida att både marginalen och big bank är kund sen 13/2. Innebär det ingen uc längre då? Men inte fan är det bättre med att de ska in och glo på mina transaktioner! Då kan jag garantera direkt avslag för min del!!!

Jag tycker det är kränkande att de ska in och titta på mina transaktioner också det har de inte med att göra. Att de kan kolla att det kommer in lön, bidrag är väl en sak men tänk om de kollar betalningar och ev andra insättningar av smslån det är skrämmande tycker jag.

Det står också att Ferratum har använt sig av detta sedan 2011 utan att ange det någonstans det är kanske fler än dem som jag inte har en aning om.
Man får väl vara glad att man fått lån om de nu tittar på mitt lönekonto

Senast ändrad:
Det är omöjligt att dom får gå in i folks bankkonton å snoka, så är det bara. Om dom gjort det har kunden varit väl medveten om det och hjälpt till att släppa in dom lixom. Är ju inte så att dom får fria händer bara för att man fyller i sitt per.nr. vid en låneansökan... haha, aldrig!

Hur tror ni att banker gör? Blundar dem för vad som finns på ditt konto när dem beviljar krediter? Det jobbar vanliga människor på banker också och kan se allt som händer på ditt konto. Tror inte att folk sitter och detaljgranskar om du handlar på Willys eller shoppar för mycket kläder på HM. De vill nog bara kontrollera att du har inkomst och kan betala tillbaka ditt lån.

Hur tror ni att banker gör? Blundar dem för vad som finns på ditt konto när dem beviljar krediter? Det jobbar vanliga människor på banker också och kan se allt som händer på ditt konto. Tror inte att folk sitter och detaljgranskar om du handlar på Willys eller shoppar för mycket kläder på HM. De vill nog bara kontrollera att du har inkomst och kan betala tillbaka ditt lån.

Söker du ett lån på din egen bank, så kollas historiken, t.ex. spelhistorik..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp