Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Tips: Tryggkredit upp till 60.000kr nu

Lockade lite när jag såg att någon blivit beviljad på Bisnode 1 betyg men sålde mina hörlurar i förrgår och nyss min gamla laptop.
Gör vad som helst just nu för att inte dra på mig en UC/Bisnode FF. Senaste förfrågan i September och ska förbanne mig ner på 0 förfrågningar så man får någon ordning på räntorna sen. 6 månader kvar.

Har man som TS skriver en Bisnode med 1 i betyg så brukar det stå inom parentes sen när man får kreditupplysningen att "kredit avrådes" Om de ändå beviljar dig en höjning med 20k när du har 40k där redan får stå för dem, jag har också en 1:a i betyg hos bisnode främst för att min inkomst från 2018 var katastrofal, men de nekar mig VARJE gång jag försöker ta UT pengar från min kredit jag redan har, och med tanke på att jag försökte varje månad förra året från april - december och det görs en ny Bisnode varje gång så är detta ett HEMSKT bolag, räntan är inte sämst men hur de behandlar kunder är botten.
Undvik om det inte är nödvändigt, och vad du än tar i kredit så ta ut ALLT på en gång när det behövs, det är mitt tips.

Jag blev först beviljad 25.000, sen direkt efter 15.000 sen häromdan höjde jag till 60.000. Med de 20.000 som jag fick släckte jag några bränder med.

Det vet jag inte.
Det intressanta är väl iofs vad du hade för betyg när du sökte första gången?

Att nån beviljar höjningar med kassa förutsättningar har man ju sett ett par gånger.

Tryggkredit är ju bra ifall man kan betala tillbaka så mycket som möjligt typ direkt (okej det låter väldigt sjävklart men förstå mig rätt). Dels så om du tar mindre belopp och lånar betalar du små skitsummor som bara går till räntor och amorteringar och du betalar förgäves i luften, bättre att betala in allt då istället om möjligheten finns. Tar du däremot ett lån på ett lite större belopp, eller utökar så är glappet väldigt stort mellan pengarna som du bara betalar i luften som jag tidigare nämnde till dyrare månadskostnad som förvisso går mer på din totalskuld men det kostar dig väldigt dyrt per månad. Ibland gäller det att tänka taktiskt, kolla upp på förhand alternativt fråga företaget vilket inkassobolag de använder sig av och "lägga sig". Allt det bygger ju på att du redan innan tagit reda på om inkassobolaget godkänner avbetalningsplaner, på så sätt kan du sänka dina månadskostnader, å andra sidan är du ett steg närmer KFM då. För er som vill kunna ta lån i framtiden är det bra att bestämma sig för ett belopp ( ja jag vet att det kliar i fingrarna när du vet att du kan utöka) men som tidigare nämnts så tas det en ny kreditupplysning vid varje förfrågan vilket naturligtvis skadar ditt Bisnode-betyg! Så tänk till!

Höjning med 2 i bisonode är det möjligt ? Jag har 40.000 hos dom men vill höja till 50000. Har inte gått senaste tiden med min 1 i betyg men nu har jag fått 2 i betyg ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp