Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips: Till Re:Member kunder

Jag hade ett långt samtal med Re:Member (Entercard) i veckan om att jag är missnöjd och kan tänka mig att ta slutfaktura på hela lånet om dom inte sänker räntan.

En sak som vi kom fram till är att räntan inte är förhandlingsbar och det fanns ingen i min situation att göra än att sitta lugn i båten.

Däremot presenterade Re:Member ett alternativ. Dom sa att om jag är fackligt ansluten till ett av nedan alternativ så kan dom flytta över lånet så att det blir ett medlemslån hos Re:Member (Entercard) med ränta om 5.05%.

Godkända fackförbund för medlemslån hos Re:Member (Entercard)

Byggnads
Fastighets
Elektrikerna
GS-facket
Handels
Hotell- och restaurangfacket
IF Metall
Kommunal
Livs
Musikerförbundet
Målarna
Pappers
Seko
Transport
LO

Tyvärr så har jag ett annat fackförbund och branschavtal så kunde inte ta del av det.

Men jag rekommenderar Er att om ni har dålig ränta hos Remember och har ett av facken ovan att ringa in och säga att ni vill flytta över det till deras medlemslån.

https://www.entercard.se/produkter/lo-mervarde-medlemslanet/

https://lomervarde.se/medlemslanet/

Är ni inte kund hos remember idag men har ovan fack så är dom en av de banker som lättast beviljar lån. Räntan är 5.05% och samma krav för att bli beviljad som deras vanliga Re:Member krav enligt hon på telefon.

Intressant,

Och det är alltså något man har rätt till, om man är medlem i något av dessa och redan har befintligt lån hos dem? Ingenting de behöver bevilja med någon typ av upplysning etc?

Intressant,

Och det är alltså något man har rätt till, om man är medlem i något av dessa och redan har befintligt lån hos dem? Ingenting de behöver bevilja med någon typ av upplysning etc?

Ring och prata med dom. Säg att jag är befintlig kund hos er idag till den här räntan, men jag har missat att jag är berättigad ert medlemslån till bättre ränta och se vad dom säger. För mig lät det som att dom bara krävde intyg på att man har ett av facken sen kunde dom flytta över lånet.

Precis detta jag fiskade efter i ett inlägg i somras då jag redan är kund hos ”både” Remember och har kreditkort via Entercard/seko. Tyvärr fick jag inget svar då och dum som man är ringde jag inte å pratade med dom heller. Om detta går att genomföra blir jag sjukt glad, 15% till 5 är stor skillnad. Tänk vad ett samtal kan göra, nu håller jag tummarna!

Precis detta jag fiskade efter i ett inlägg i somras då jag redan är kund hos ”både” Remember och har kreditkort via Entercard/seko. Tyvärr fick jag inget svar då och dum som man är ringde jag inte å pratade med dom heller. Om detta går att genomföra blir jag sjukt glad, 15% till 5 är stor skillnad. Tänk vad ett samtal kan göra, nu håller jag tummarna!

Återkom gärna med utfall, på hon jag pratade med lät det som att det var smidigt.

Nu har jag pratat med Remember här. Å det var väl inte så ”lätt” som att bara styrka sin fackliga anslutning. Utan man måste göra en ny ansökan via deras medlemslån och således dra på sig ytterligare förfrågningar. Förstår ju att dom vill se så att man inte förstört sin ekonomi sen lånet togs men en extra UC utan att det eventuellt blir godkänt känns ju inget vidare. Dessutom skall ju faktiskt lånet ”bara” göras om till ett medlemslån men det var inget kvinnan jag pratade med kunde genomföra utan en ny ansökan. Lite segt när man redan har ett lån hos dom och är beviljad sen några månader tidigare..

Så nu är jag ju lite i valet å kvalet om jag ska skicka in en ny ansökan eller vänta lite så att mitt score blir bättre. Har i dagsläget 2 st ff 13/2 och 15/7 å den nyaste är just Remember. Surt att jag inte testade medlemslån den gången men Advisa kändes ju som ett bättre drag just då. Möjligt att jag kanske hade kunnat använda den förfrågningen till att fixa att medlemslån då istället men det är ju för sent nu.

Nu har jag pratat med Remember här. Å det var väl inte så ”lätt” som att bara styrka sin fackliga anslutning. Utan man måste göra en ny ansökan via deras medlemslån och således dra på sig ytterligare förfrågningar. Förstår ju att dom vill se så att man inte förstört sin ekonomi sen lånet togs men en extra UC utan att det eventuellt blir godkänt känns ju inget vidare. Dessutom skall ju faktiskt lånet ”bara” göras om till ett medlemslån men det var inget kvinnan jag pratade med kunde genomföra utan en ny ansökan. Lite segt när man redan har ett lån hos dom och är beviljad sen några månader tidigare..

Så nu är jag ju lite i valet å kvalet om jag ska skicka in en ny ansökan eller vänta lite så att mitt score blir bättre. Har i dagsläget 2 st ff 13/2 och 15/7 å den nyaste är just Remember. Surt att jag inte testade medlemslån den gången men Advisa kändes ju som ett bättre drag just då. Möjligt att jag kanske hade kunnat använda den förfrågningen till att fixa att medlemslån då istället men det är ju för sent nu.

Ah, det var inte riktigt min uppfattning. Men han aldrig komma så långt att dom faktiskt skulle flytta över lånet då jag inte hade rätt fackförbund. Antar att dom hade meddelat mig då om att ny upplysning tas.

Men lite nyfiken ändå hur det går. Så skriv gärna sedan vad utfallet blir även om du väljer att vänta ett tag. Varje gång jag söker via advisa så får jag nämligen erbjudande från just re:member.

Kommer försöka bli medlem i ett av deras godkända fack (delvis ha dubbla fack) i 6 månader för att sen ta medlemslånet om ett halvår och träda ur facket igen.

Edit: Skickade ansökan om att gå med i SEKO eftersom man bara betalar 50kr i månaden i 6 månader. Behöver vara medlem i 6 månader för att få medlemslån hos Entercard Re:Member. Så i slutet på April så ska jag ge mig på detta och försöka få ner räntan från 16% till 5.5%, gör enormt stor skillnad på 350.000 som jag har hos dom. 2200 kr billigare varje månad i 12 år, och ändå har jag 15 år idag.

Runt en halv miljon sparar jag på detta om det går igenom och dom är trots allt en av de leverantörer som man blir lättast beviljad hos.

Senast ändrad:
Ah, det var inte riktigt min uppfattning. Men han aldrig komma så långt att dom faktiskt skulle flytta över lånet då jag inte hade rätt fackförbund. Antar att dom hade meddelat mig då om att ny upplysning tas.

Men lite nyfiken ändå hur det går. Så skriv gärna sedan vad utfallet blir även om du väljer att vänta ett tag. Varje gång jag söker via advisa så får jag nämligen erbjudande från just re:member.

Kommer försöka bli medlem i ett av deras godkända fack (delvis ha dubbla fack) i 6 månader för att sen ta medlemslånet om ett halvår och träda ur facket igen.

Edit: Skickade ansökan om att gå med i SEKO eftersom man bara betalar 50kr i månaden i 6 månader. Behöver vara medlem i 6 månader för att få medlemslån hos Entercard Re:Member. Så i slutet på April så ska jag ge mig på detta och försöka få ner räntan från 16% till 5.5%, gör enormt stor skillnad på 350.000 som jag har hos dom. 2200 kr billigare varje månad i 12 år, och ändå har jag 15 år idag.

Runt en halv miljon sparar jag på detta om det går igenom och dom är trots allt en av de leverantörer som man blir lättast beviljad hos.

Jag väljer nog att avvakta nån månad ändå, känns för riskabelt att dra på sig en onödig ff om det nu inte skulle gå. Å andra sidan finns det ju stora pengar att spara in om det skulle gå, så lite kluvet är det ju helt klart. Har också en större summa hos dom, drygt 330k, så skillnaden med medlemslånet är enorm.

Får hoppas att det går vägen den dagen jag söker iaf, känns ju riktigt trist att betala dessa dyra räntekostnader just nu. Men man har ju iaf lärt sig nåt och förhoppningsvis blir det betydligt bättre i framtiden.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp