- Meddelanden
- 321
- Mottagna reaktioner
- 137
- Poäng
- 327
Nej inga bevis krävdes, sa bara vilken ränta jag fick.Så de krävde inget bevis på vad du fått för erbjudande? Vilka långivare förhandlade du med?
Ica, collector och Ikano
Nej inga bevis krävdes, sa bara vilken ränta jag fick.Så de krävde inget bevis på vad du fått för erbjudande? Vilka långivare förhandlade du med?
Nej inga bevis krävdes, sa bara vilken ränta jag fick.
Ica, collector och Ikano
Var det här i närtid?
Ett år sen, kommer att samla i oktober igen med topnotch betyg så får se om de sänker eller om jag bakar ihop några lån.Var det här i närtid?
Känns som inget man skriver / säger funkar? Även om man hotar med att byta bank osv..Jag behöver komma ner i ränta på mina lån också. Någon som har tips på vad man kan skriva till de? Har haft mina lån sen 2021…
För mig funkade det en gång hos Collector och Ikano.Känns som inget man skriver / säger funkar? Även om man hotar med att byta bank osv..
Tack! Har två på 14,7% och 14,12%. Sen har jag en på 15,30% också.För mig funkade det en gång hos Collector och Ikano.
Jag sa att jag hade ett låneerbjudande från Remember med en ränta på X.YZ% och kommer samla 300.000
Att jag just nu utvärderar vilka lån jag ska lösa med pengarna. Har vart nöjd kund hos er i övrigt, men det är också mitt dyraste lån, så om ni inte matchar eller kan sänka räntan så vill jag att ni skickar slutfaktura så jag kan lösa ut mitt lån hos er ikväll.
Collector nappade på det direkt och tog mitt ord för det och sänkte räntan. Ikano ville se underlag på erbjudandet som jag skickade över och då sänkte dom.
Detta var dock rätt många år sen nu, så vet inte hur det ser ut idag.
Så det kan vara ett tips om du har ett erbjudande med bättre ränta - ring och säg att jag har ett samlingslån med x.yz i ränta och önskar slutfaktura om ni inte kan matcha eller ge lägre ränta.
På så sätt kan man både sänka räntan på nuvarande lån, men också samla dom som inte nappar.
Man kan förstått bluffa också utan erbjudande. Hej jag har ett erbjudande på 300.000 på 6.8% ränta från Nordea och tänkte kolla om ni kan matcha det eller annars skicka slutfaktura.
Säger dom att dom vill ha underlag eller om dom skickar slutfaktura och man inte kan lösa det så kan man alltid dra tillbaka den och säga att du räknat på det och kommer lösa andra lån istället så fortsätter lånet som vanligt.
Vet inte hur det är idag. Men det var det enda som funkade för mig för att få ner räntan. Ungefär såhär:Tack! Har två på 14,7% och 14,12%. Sen har jag en på 15,30% också.