Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Tips på sms lån som beviljar alla?

Efter att ha själv hamnat i skiten så rekommenderar jag egentligen inte detta till nån. Men ferratum är relativt lätta. Credistar o saldo.

Letar också åt min arbetskollega, jag är hans handledare på jobbet.

Han vill låna 40-50.000 i typ tio dagar oberoende utav ränta man inte hittat något än.

Han fallerar på att han har inkomst hos oss sedan hans anställning i januari 24 men i alla register är ju hans lön ifrån 2023 noll efter som att han jobbade i Köpenhamn då.

Så fast han har 44.000 i månaden nu finns det inget lån vi kan hitta åt honom.

Tror inkomst på 120.000 + är en förutsättning, i synnerhet om man har en anmärkning.

Letar också åt min arbetskollega, jag är hans handledare på jobbet.

Han vill låna 40-50.000 i typ tio dagar oberoende utav ränta man inte hittat något än.

Han fallerar på att han har inkomst hos oss sedan hans anställning i januari 24 men i alla register är ju hans lön ifrån 2023 noll efter som att han jobbade i Köpenhamn då.

Så fast han har 44.000 i månaden nu finns det inget lån vi kan hitta åt honom.

Tror inkomst på 120.000 + är en förutsättning, i synnerhet om man har en anmärkning.
Om han har något av värde att lämna in så tar inte pantbanker någon kontroll/upplysning. Är det bara kort tid så kanske lämna in eventuell bil tillfälligt och skaffa lokaltrafik kort någon vecka, eller om det råkas finnas ex guld eller dyrare klocka.
Tror man får belåna värdet upp till ca 80%

Senast ändrad:
Sen även om kraven för beviljade är låga så tar alla bolag Tink eller Kreditz. Har du då ingen inkomst, mkt utgifter, spel transaktioner eller betalningar till kronofogden på kontot så är man nog ganska körd hos alla.

Känns spontant som att det där ”Inget skuldsaldo hos KFM senaste 3 åren” är ett ganska tufft krav för många som haft det lite körigt med ekonomin.
Kollar dom på förändringsstatistiken från kreditupplysningen (t ex creditsafe) då?
Om ni menar att Ferratum har hög beviljandegrad så känns det som att fler av de som ”enkelt beviljar” också kör med den där 3-årsgränsen för skuld hos KFM eller?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp