Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på maträtter som inte kostar skjortan (2018/19)!

Vore jag ensamstående skulle jag lätt klara mig på nån hundring i veckan. 1pack ris 1packbönor 1-2pack frysta grönsaker 1 pack blåbär 1 pack havregryn (räcker säkert en månad) mjölk/havredryck och i värsta fall ett paket ägg.

Tänk på vitaminer och en bra kost.

Rekommenderar ägg som är riktigt bra. Även viktigt med c-vitamin

Ett tips är att ha korngryn och stekt lök som tillbehör till exempelvis stekt fläsk eller annat kött som är nedsatt i pris.

Jag brukar göra en ganska billig och enkel one pot pasta. Typ 2,5 dl pasta, 1,5dl röda linser, 1 grönsaksbuljongtärning, 1 burk krossade tomater och 3 burkar vatten. Lite oregano, chilipulver och örtsalt på det. Koka en kvart. Klsrt och det blir matlådor över.

Lite tips såhär nu i slutet av sommaren / början av hösten:

Rårakor

Ingredienser till 4 portioner:
8 potatisar
Smör att steka i
Salt
Peppar

Tillagning

1. Skala och riv potatisen på grova sidan av rivjärnet.

2. Smält smör i en stekpanna och låt det bli gyllenbrunt. Lägg i 1/4 av den rivna potatisen. Platta ut med en stekspade.

3. Stek rårakorna ca 3 min på varje sida, tills de är gyllenbruna och lite frasiga. Salta och peppra.

Servera exempelvis med sylt, fläsk eller litegräddfil och rödlök.

Mina lokala ICA och Coop har på fredagar alltid minst tre provsmakningsstationer vardera. Brukar gå dit och käka på alla sex i stället för att äta lunch. De flesta är okej med att man tar två gånger dessutom!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp