Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips på bra sjukförsäkring?

@Terry_ kolla med Unionen de har försäkringssamarbete med Bliwa. Vi har tack och lov en sådan försäkring via vår arbetsgivare. Tyvärr kan man enligt lag aldrig få mer än 90% av inkomsten, d v s ersättning från Försäkringskassan och privat försäkring sammanräknad.

Provision och bonus inkluderat?

Tror det är svårt att försäkra en provisionsbaserad lön. Har du kollat vad som gäller i kollektivavtalet?

Antar att du får sjukpension efter dag 90 via Alecta eftersom du är med i unionen. Ersättningen blir då enl följande baserat på en lön på 80000:-

Dag 15-90 70900:-
Dag 91-360 58790:-

får dock inte fram hur Alecta beräknar underlaget. För statsanställda räknas
Pensionsunderlaget (5 senaste årens snittlön) blir ju en väsentlig skillnad för dig om det beräknas på snittlön eller grundlön.

https://www.unionen.se/rad-och-stod/sjuklon-och-sjukpension

Jag lär ju aldrig vara borta så länge hoppas jag men för mig är det viktigt att jag har säg 3 månader täckta och vill veta hur jag går vidare.

Det ovan verkar intressant. Vad behöver kag göra??

Jag måste ta reda på om vi har kollektivavtal alltså på mitt jobb?

Stod inte på Unionen.

Men googlade fram det.

FÖRSÄKRINGSBRANSCHENS ARBETSGIVAREORGANISASTION, FAO

Stod inte på Unionen.

Men googlade fram det.

FÖRSÄKRINGSBRANSCHENS ARBETSGIVAREORGANISASTION, FAO
Fortsatte aldrig med Bliwa försäkringen men tror den är väldigt bra. Man får ju några månader gratis när man träder in i unionen. Skaffade iaf nån annan försäkring som ger min familj massa pengar om jag går bort. Måste plugga på känner jag, har alldeles för många försäkringar som jag inte har koll på. Men ring Bliwa imorgon och snacka med dom!

Jag måste ta reda på om vi har kollektivavtal alltså på mitt jobb?

precis, som Evilina skrev så hade det synts på din unioneninloggning om företaget haft kollektivavtal med dem. Så antingen har dem kollektivavtal med någon annan eller inget alls.

Bör dock stå i anställningsavtalet om Arbetsgivaren har kollektivavtal och med vem.

Vi är ett utav Nordens största bolag med typ 5000 anställda. Kan inte tänka mig vi saknae kollektivavtal.

Ska ta reda på det.

Gäller det även om man sjukskriver sig för typ stress eller liknande?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp