Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på billig mat?

Hej! Jag köpte socker för 5 kr kilot och mjöl för 5 kr kilot idag på Lidl... Tänk om det finns billiga frysta grönsaker eller något man kan finhacka och ta
en billig variant på äggstanning och göra pajer??? Behövs lite margarin och mjöl och valfri fyllning.
Man blir mätt.
Alltså Lidl är bra. Har väl aldrig handlat så mycket på Lidl som nu;)

Grytor!

Soppa. Vatten+buljong sen kan man ha "varsomhelst" i. Några korvbitar, morot,potatis etc. Rotfrukter brukar vara billigt. Pasta är billigt. Gör sås på krossad tomat och lök.

Själv går jag igång på ärtsoppa... mycket mättande och väldans billigt. Samma med ”Vita bönor på burk”. Oxå väldans billigt & mättande.
Bra utifrån kalori tänket oxå ;)

Brukar köpa 1 kg blandfärs och på det gör jag köttfärssås och antingen, lasagne, falsk moussaka, köttfärspaj eller pasta med köttfärssås. Vet inte om det är så billigt men jag gör det för att jag har blivit så less på att laga mat gör alltid 2 av rätterna jag nämnde och så fryser jag in.

Korvstroganoff- storkok, fryser in

Fried rice - så jäkla gött (jag gör vegetarisk eftersom min sambo är petig med kyckling)

Gör ofta en stoooor skål med 3 veckorssallad, heter så för att den klarar sig i kylen i 3 veckor. Det är en pizza sallad, googla på zeinas kitchen. Perfekt tillbehör och så god!!!

Ratatouille är också väldigt smarrigt att koka ihop och använda till kycklingfilé. Jag gör en snabbvariant med krossade tomater, squash, lök och paprika, krydda efter smak.

Spansk tortilla, går det att få billigare o godare? Potatis + ägg + kryddor

Köper färdig pajdej och fyller med det jag har hemma (lat orkar inte göra egen pajdeg)

Jag älskar Lidl men kan inte storhandla allt där då mkt saknas, Willys är också favoriten.

Själv går jag igång på ärtsoppa... mycket mättande och väldans billigt. Samma med ”Vita bönor på burk”. Oxå väldans billigt & mättande.
Bra utifrån kalori tänket oxå ;)
Håller med gott o billigt och få kalorier :);)

Brukar köpa 1 kg blandfärs och på det gör jag köttfärssås och antingen, lasagne, falsk moussaka, köttfärspaj eller pasta med köttfärssås. Vet inte om det är så billigt men jag gör det för att jag har blivit så less på att laga mat gör alltid 2 av rätterna jag nämnde och så fryser jag in.

Korvstroganoff- storkok, fryser in

Fried rice - så jäkla gött (jag gör vegetarisk eftersom min sambo är petig med kyckling)

Gör ofta en stoooor skål med 3 veckorssallad, heter så för att den klarar sig i kylen i 3 veckor. Det är en pizza sallad, googla på zeinas kitchen. Perfekt tillbehör och så god!!!

Ratatouille är också väldigt smarrigt att koka ihop och använda till kycklingfilé. Jag gör en snabbvariant med krossade tomater, squash, lök och paprika, krydda efter smak.

Spansk tortilla, går det att få billigare o godare? Potatis + ägg + kryddor

Köper färdig pajdej och fyller med det jag har hemma (lat orkar inte göra egen pajdeg)

Jag älskar Lidl men kan inte storhandla allt där då mkt saknas, Willys är också favoriten.
Ja det saknas en del men bra komplement. Man får mycket för pengarna. Tycker jag ändå stoppar ner en hel del men har aldrig kostat över 200kr där:) och då är det en del mat till vardags,toapapper bröd frukt

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp