Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips på begagnade bilar

Hej!

Jag och sambon är i akut behov av en ny bil då den nuvarande rishögen har pajat ihop pga motorhaveri. Vi kommer få hjälp av sambons föräldrar med att köpa en bil för ca 130K. Har kikat på en WV Passat Alltrack från 2015 som gått ca 15K mil. Är det någon som har erfarenheter av den modellen? Andra tips på bättre begagnade bilar inom spannet 120-130K? Har inga större krav förutom att det måste vara en rymlig familjebil. Kom gärna med tips!

Hej!

Jag och sambon är i akut behov av en ny bil då den nuvarande rishögen har pajat ihop pga motorhaveri. Vi kommer få hjälp av sambons föräldrar med att köpa en bil för ca 130K. Har kikat på en WV Passat Alltrack från 2015 som gått ca 15K mil. Är det någon som har erfarenheter av den modellen? Andra tips på bättre begagnade bilar inom spannet 120-130K? Har inga större krav förutom att det måste vara en rymlig familjebil. Kom gärna med tips!

Passat rostar väldigt snabbt tycker jag. Haft några stycken nyare.

Hej!

Hej! Jag jobbar som bilförsäljare på Kia, har mycket begagnat och bra bilar.

Passat rostar väldigt snabbt tycker jag. Haft några stycken nyare.
Tack för input! Har kunnat läsa mig till att det är så kring vissa modeller. Sen handlar det väl som alltid om hur man handhar bilen. Den jag kikade på hade inga synbara rostangrepp.

XC70, bra bil,går att laga överallt och har mycket bra basstandard. Har AWD diesel med bränslevärmare. Låg skatt 2450kr och förbrukning 0,62l/mil. 450kr/m helförsäkring. Mycket rymlig. Finns en hel del sådana till salu. Håller värde. Haft min i 2 år.

@Streetspirit78 Har haft en passat från 2014, dock inte alltrack. 2.0 Diesel automat. Inte en enda rostfläck eller några andra problem överhuvudtaget. Ägde den i 3 år. 2400kr årskatt. Går bra och billigt. Har somsagt bara positiva erfarenheter.

Hej!

Skippa allt med dsgväxellåda

Undvik franska bilar. De går sönder hela tiden. Jag är mycket nöjd med min V60

@Streetspirit78 Har haft en passat från 2014, dock inte alltrack. 2.0 Diesel automat. Inte en enda rostfläck eller några andra problem överhuvudtaget. Ägde den i 3 år. 2400kr årskatt. Går bra och billigt. Har somsagt bara positiva erfarenheter.
Har också en Audi från 2014, A4 Avant quattro med 2.0 diesel och automat. Gudomligt skön bil och har haft den 2,5 år och fortfarande jättenöjd.
Aldrig krånglat eller haft problem på de 4500 mil jag kört.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp