Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips om jag med bra lön utan någon speciell eller lång utbildning i sverige/norge

Ok låter fortfarande lågt, trodde på närmare 200:- h :) jobbat där länge?

Nu 3 år , men jobbat där till och från innan. Första gång för 17år sedan.

Men forsöker söka annat.

Jobbat i norge också, hade mera bet på lager där än på lkab.

Nu 3 år , men jobbat där till och från innan. Första gång för 17år sedan.

Men forsöker söka annat.

Jobbat i norge också, hade mera bet på lager där än på lkab.

Jag kör truck i Sverige på heltid och har 29-30k efter skatt^^

Det va bättre betald förr, första svängen när jag jobbade lkab i kiruna för ca 17år sedan fick jag ut ca 45 efter skatt med all övertid och fu stopp.

Nu om du tar en C kort chaffis som kör dumper, eller annan maskin på lkab i kiruna eller i aitik (gällivare) har ca 30.000,- efter skatt med övertiden.
Fan det är ju skit nuförtiden, då tjänar jag mer där jag är typ

Nää, men det dom oftast söker är lastbil, grävmaskin eller hjullastarförare.

Då måste man ju ha ett c kort. Har man c kort kan man lika gärna ta ett ce kort och söka jobb på t.ex miniexpressen i tromsø, då kör du lastbil mellan norra norge och oslo och har ca 50-60.000,- i fastlön.

Då jobbar du 6 dagar och är ledig 7

Tror jag ligger på ca 180kr timmen sen kommer ju alla tilägg
Jävlar, men de måste vara ett helvete att köra i Norge, tänker på alla serpentinvägar, det borde vara ganska trångt

Hahaha fan de är sant, dem har ju den lönen. Hahah bara jobbigt att vägen är lång dit
Varierar lite över landet. Gissar att Stockholm borde ha bland de högsta, hittar inte vad arvodet är, men ordförande i nämnderna verkar ha drygt 80000, skulle gissa att kommunalrådet har minst 100k då.
Lönsamt att sitta i fullmäktige också. 18000 i månaden, till och med suppleanterna har flera tusen i månaden för att göra lite/ingenting.
Tror jag ställer upp i valet 2026

Varierar lite över landet. Gissar att Stockholm borde ha bland de högsta, hittar inte vad arvodet är, men ordförande i nämnderna verkar ha drygt 80000, skulle gissa att kommunalrådet har minst 100k då.
Lönsamt att sitta i fullmäktige också. 18000 i månaden, till och med suppleanterna har flera tusen i månaden för att göra lite/ingenting.

Det heter inte kommunalråd i Stockholm, utan borgarråd. Finansborgarrådet är högsta rollen i Stockholm.

Jag kryssar "Lasseman".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp