Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips och tricks vid löneutmätning - vad ska jag göra?

Hur är upplägget? Hyra, el etc som du angett är det din del?
Vem betalar maten och andra nödvändiga kostnader?
Är bilen nödvändig för att kunna ta sig till jobb?

Utgifter jag spontant ser som aktuella att plocka bort är ju antingen bil eller kollektivtrafik, man behöver sällan båda. Samt lånet till sambon och csn om det inte är aktuellt att börja studera innan löneutmätningen är klar och du alltså betalat ikapp via löneutmätningen.

Mat, läkemedel, sjukhusbesök, kläder, skor. Livet kommer hända och särskilt om man lever med löneutmätning en längre tid så min personliga åsikt är att det är värt att frigöra utrymme där man kan. Dock aldrig på bekostnad av grundtrygghet som försäkring eller akassa.
Ja det angivna är min del av utgifterna. Bilen är inte nödvändig egentligen men den är leasad och det är för dyrt att göra sig av med den, det är ca 1 år kvar på kontraktet.

tänker du att man skippar att betala till CSN under tiden?

Vad gäller lånet till min sambo så betalar hon 3000 kronor till en bank och behöver i så fall stå för den kostnaden själv.

jag kommer ju att behöva förlita på mycket på henne vad gäller mat och levnadskostnader i övrigt också.

Har du varit noggrann när du fyllde i dina uppgifter till kfm när dom bad om det ? För 13 k ish kvar känns väldigt lite?

Jag tror 13000:- är rätt rimligt. Det är hyran, kollektivtrafiken och normalbelopp samt ev om man har kostnader för medicin och sjukvård. Resten tas inte hänsyn till utan ska ingå i normalbeloppet generellt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp