Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips och råd inför ansökan om lån (nytt försök)

Jag provar ännu en gång då man ej fick svar förra gången.

Jag har inga anmärkningar eller skuld hos kronofogden men många förfrågningar sen förra året (15) senaste i april. Mina synliga skulder på kreddy ligger på 80 000 kr och jag har 60 000 hos inkasso. Mitt betyg på kreddy ligger på 19.3.
Bör jag försöka ansöka genom förmedlare eller Svea?

Med dom förutsättningarna kan du troligen få väldigt bra samlingslån om du väntar ut alla förfrågningar först. Rekommenderar att ansöka ett samlingslån på hela beloppet när du har 0 eller 1 UC förfågan kvar. 15 är lite väl safigt. Vänta ut minst 13 av dom

En förfrågan försvinner efter 12 månader.

Ha som regel att aldrig ha mer än max 2-3 förfrågningar i framtiden när dessa gått ut. Mer än så behöver man inte ta på ett år.

Senast ändrad:
Jag provar ännu en gång då man ej fick svar förra gången.

Jag har inga anmärkningar eller skuld hos kronofogden men många förfrågningar sen förra året (15) senaste i april. Mina synliga skulder på kreddy ligger på 80 000 kr och jag har 60 000 hos inkasso. Mitt betyg på kreddy ligger på 19.3.
Bör jag försöka ansöka genom förmedlare eller Svea?

Med 15 förfrågningar?!
Förmedlare, men du kommer bara få skit erbjudande med så många förfrågningar om du ens får något.

Med dom förutsättningarna kan du troligen få väldigt bra samlingslån om du väntar ut alla förfrågningar först. Rekommenderar att ansöka ett samlingslån på hela beloppet när du har 0 eller 1 UC förfågan kvar. 15 är lite väl safigt. Vänta ut minst 13 av dom

En förfrågan försvinner efter 12 månader.

Ha som regel att aldrig ha mer än max 2-3 förfrågningar i framtiden när dessa gått ut. Mer än så behöver man inte ta på ett år.
Ja det blir nog bäst så men det är höga kostnaderna och att de ej är samarbetsvilliga med beloppen som gör det svårt. Men du har helt rätt.

Med så många förfrågningar kanske Collector eller Remember nappar men räntan lär ju vara urusel.

Vad tjänar du, för det lär ju spela in.

Med så många förfrågningar kanske Collector eller Remember nappar men räntan lär ju vara urusel.

Vad tjänar du, för det lär ju spela in.
Glömde tillägga det. 450 000 inkomst förra året och lär landa någonstans runt 400 000 i år. Ungefär 33 000 innan skatt.

Glömde tillägga det. 450 000 inkomst förra året och lär landa någonstans runt 400 000 i år. Ungefär 33 000 innan skatt.
Ring Collector imorrn, de kommer nog hjälpa dig.

De löste 500k samlingslån med typ 25 ff i april åt mig, kan rekommendera som snabb lösning men räntan kommer vara dålig. Med din inkomst borde du kunna lösa det hur som, nästa år söker du nytt på lendo/din vardagsbank! :)

Ring Collector imorrn, de kommer nog hjälpa dig.

De löste 500k samlingslån med typ 25 ff i april åt mig, kan rekommendera som snabb lösning men räntan kommer vara dålig. Med din inkomst borde du kunna lösa det hur som, nästa år söker du nytt på lendo/din vardagsbank! :)
Vad fick du i ränta och vad är din inkomst? Hur mycket är månadskostnaden? Går själv i liknande tankar alltså samla ca 400

Vad fick du i ränta och vad är din inkomst? Hur mycket är månadskostnaden? Går själv i liknande tankar alltså samla ca 400
Detta är inte ett optimalt upplägg men det räddade mig just då..

Inkomst 2024: 540k
16% ränta (man tar vad man får i mitt skede..)
9 år avbetalning (kan förlängas efter man haft lånet 6månader)

pröjsar 8800kr/månaden, amorterar 2200kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp