Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips och råd hur ni skulle gjort?

Om jag hade vart dig hade jag sökt på 150 000, där du väljer 70 000 som att lösa andra lån (vilket du gör på steg 2). Dvs du kommer få 80 000 i handen, de övriga 70 000 kommer de lösa åt dig.

Ok, ja det låter väl vettigast att göra så. Har 20000 på nordea i lån och 50000 marginalen bank. Hur går det till när de ska lösa lånen? Säger man uppgifter till dem eller kontaktar de bankerna där jag har nuvarande lån och löser ut dem? Hoppas de inte heller kontaktar arbetsgivare

Ok, ja det låter väl vettigast att göra så. Har 20000 på nordea i lån och 50000 marginalen bank. Hur går det till när de ska lösa lånen? Säger man uppgifter till dem eller kontaktar de bankerna där jag har nuvarande lån och löser ut dem? Hoppas de inte heller kontaktar arbetsgivare

Vet inte exakt hur ICA-banken gör, men troligen bör det räcka med att uppge vilka banker du är skyldig till. I andra fall kan de vilja att du skall skicka in totalsumma, OCR-nummer och PG/BG-giro men som sagt har ej själv provat ICA-banken.

Att ringa arbetsgivaren tror jag inte de gör, om man kollar äldre trådar här. Din ansökan baseras på förra årets inkomst. Om förra årets var låg, och du har betydligt högre nu, så kan det hända att de vill säkerställa detta genom tex lönespeccar.

Ansökte nu om lån på 150000 med att lösa lån på 70000. De tog en UC och jag gick från kredit 1.1 % till 1.5% i bra kreditvärdighet. Fick upp detta nu

"Vi kan tyvärr inte lämna ett svar på din ansökan just nu. En handläggare kommer att titta på din ansökan och lämna besked till dig via post." Konstigt att man inte äns får ett mejl eller liknande.

Känns ju sådär att jag kommer bli beviljad lånet. I värsta fall får det bli lendo men där är räntorna skyhöga tyvärr. Men bättre att ta samlingslån och försöka betala så lite som möjligt än att ha massa utspridda och betala mycket.

Senast redigerad av en moderator:
Nu idag runt kl 14 ringde de från Ica banken men jag kunde inte ta samtalet just då, fick ett meddelande och nummer att ringa på. Ringde upp och en tjej svarade han som hade ringt mig hade gått hem för dagen och det fanns inga anteckningar på att han försökt ringt mig eller skulle ringa mig igen sa hon. Men hon tog mitt nummer och skulle be samma person som ringde mig återkomma på måndag, troligen ville han erbjuda försäkring och eller komplettera med uppgifter. Inte borde han ringt om de gett avslag då borde jag bara fått hem i brevlådan att de avslagit tycker jag. Ska bli intressant att se på måndag.

MvH

Nu idag runt kl 14 ringde de från Ica banken men jag kunde inte ta samtalet just då, fick ett meddelande och nummer att ringa på. Ringde upp och en tjej svarade han som hade ringt mig hade gått hem för dagen och det fanns inga anteckningar på att han försökt ringt mig eller skulle ringa mig igen sa hon. Men hon tog mitt nummer och skulle be samma person som ringde mig återkomma på måndag, troligen ville han erbjuda försäkring och eller komplettera med uppgifter. Inte borde han ringt om de gett avslag då borde jag bara fått hem i brevlådan att de avslagit tycker jag. Ska bli intressant att se på måndag.

MvH

Önskar dig lycka till och berätta gärna hur det går.
Planerar själv på att söka Icabanken i slutet av oktober, då min sista bet anmärkning försvinner.

Planerar själv på att söka Icabanken i slutet av oktober, då min sista bet anmärkning försvinner.

Återkommer måndag då jag har svaret. Borde vara så att jag ska komplettera med typ löne spec eller liknande. Sen intressant att se vad räntan blir om det blir den som de "lovat" att jag skulle få i ansökan. Svårt att se att han skulle ringt upp och bara säga tyvärr så ger vi avslag. Återkommer på måndag som sagt.

MvH

P { margin-bottom: 0.21cm; }

Ringde upp idag igen till icabanken. Kötid var ca 20 minuter innan en tjej svarade. Sen var han som ringde mig i torsdags ”sjuk” idag. Hon sa att jag skulle vänta kvar i luren så att en annan kunde ta ärendet. Fick vänta ca 10 minuter sen fick jag ändå prata med han som försökte ringa mig i torsdags. Lånet var på 150000 i 7 år. De 3 eller 4 första åren skulle kosta runt 2300-2400 i månaden och sen skulle det gå ner till ca 2100. Ni som tagit försäkring på era lån mot ”arbetslöshet/sjukdom” vet ni ungefär vad det skulle kosta per månad? Han sa att om jag tog en sån försäkring så måste jag haft den några år innan den gäller så jag kan inte skaffa den och sen typ 1 månad senare utnyttja den. Ica banken ska lösa ut stora lånet på 48000 och jag själv ska lösa Nordea lånet. Resten av pengarna får jag behålla själv.

MvH

Ringde upp idag igen till icabanken. Kötid var ca 20 minuter innan en tjej svarade. Sen var han som ringde mig i torsdags ”sjuk” idag. Hon sa att jag skulle vänta kvar i luren så att en annan kunde ta ärendet. Fick vänta ca 10 minuter sen fick jag ändå prata med han som försökte ringa mig i torsdags. Lånet var på 150000 i 7 år. De 3 eller 4 första åren skulle kosta runt 2300-2400 i månaden och sen skulle det gå ner till ca 2100. Ni som tagit försäkring på era lån mot ”arbetslöshet/sjukdom” vet ni ungefär vad det skulle kosta per månad? Han sa att om jag tog en sån försäkring så måste jag haft den några år innan den gäller så jag kan inte skaffa den och sen typ 1 månad senare utnyttja den. Ica banken ska lösa ut stora lånet på 48000 och jag själv ska lösa Nordea lånet. Resten av pengarna får jag behålla själv.

MvH

Varför frågade du inte personen du pratade med vad det skulle kosta? Han/hon jobbar ju med att sälja försäkringen i fråga, han vet med säkerhet.
http://www.icabanken.se/forsakringar/personforsakring/laneskydd/

154 + 36 kr får jag ihop av de siffror du gett och de siffror som finns på sidan icabanken själv har om produkten, summa 190 kr per månad.

MvH

Grattis, då får du ner lånekostnaderna lite per månad iaf till bättre ränta.

Vet givetvis inte vad olika banker har för försäkringar, men när jag lånade hos Lendo så ville de erbjuda mig försäkring till 0.8% av månadskostnaden, och de flesta har väl i den stilen.

Grattis, då får du ner lånekostnaderna lite per månad iaf till bättre ränta.

Vet givetvis inte vad olika banker har för försäkringar, men när jag lånade hos Lendo så ville de erbjuda mig försäkring till 0.8% av månadskostnaden, och de flesta har väl i den stilen.

0,8% vore en väldigt bra försäkringskostnad. Säker på att det inte var 8%?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp