Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips och råd, har höga skulder

Hej! Har fuckat upp min ekonomi rejält nu och skulle vilja behöva hjälp och tips på hur jag ska gå vidare. Bakgrund etc orkar jag inte rabbla upp nu (mår skit över detta och måste bestämma hur jag skall gå tillväga, ovissheten är värst) utan gör en kort sammanfattning:
Ett blanco med "bra" ränta i dagsläget drygt 200 000
Smålån ca 75000.
Lån som löper under flera år ca 75000.
2 blanco som löper under flera år ca 100 000.
Får ut ca 13 000/mån efter skatt.

Jag har gjort upp betalningsplan med några inkassobolag, jag har möjlighet att slippa hyra under ett tag framöver.
Jag kommer i princip lägga varje krona på avbetalning (om så under en kortare period).
Skulle möjligen kunna få ett lån (men inte för hela summan) med medlåntagare.
Ska jag låta allt gå till Kronofogden? Kämpa hårt med avbetalningsplan?
Just nu är jag nånstans mittemellan.
Tacksam för svar

Låt allt gå till kronofogden o sök skuldsanering

Ingen chans i världen han får en skuldsanering på ett så litet belopp och nya skulder.

Ingen chans i världen han får en skuldsanering på ett så litet belopp och nya skulder.
Man kan få skuldsanering även om skulderna är mindre och nya. Beror på inkomst, varför man blivit skuldsatt, hur gammal man är. Har man t.ex. sjukpension och liten inkomst, finns det ingen chans att betala av sina skulder genom löneutmätning på 15 år, då är det bättre att pröva att söka skuldsanering.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp