Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tips innan ett samlingslån

Nej du får antingen erbjudande från banker eller inte. Förmedlarna ger inga avslag. Avslag efter att du fått erbjudande från en bank kan vara speltransaktioner eller att de vill verifiera din inkomst om du angett väsentligt högre än din deklarerade. Men så högt belånad är du inte. Jag fick x3 av min inkomst liksom, 1.8 mkr på 600k inkomst. Sett andra här som haft mer än dig också.

Har du ff som går ut i närtid kan du avvakta dessa men annars om du har hyfsat uc betyg så är det bara köra på Lendo eller nån av de andra. Det värsta som kan hända är att du inte får erbjudanden och har bränt en ff.
Med avslag menade jag att man inte är garanterad att man får låneerbjudanden och det kan ändå bli avslag vid manuell granskning.

Jo precis det jag menar. Varför är det i såna fall så komplicerat för banker att lösa lösenkrav själva till en rimlig ränta?

Jag förstår att bankerna har egna variabler och bedömer därefter. De gör egen bedömning och det märker man nog på uc betyget på respektive kopia.

Jo precis det jag menar. Varför är det i såna fall så komplicerat för banker att lösa lösenkrav själva till en rimlig ränta?

Jag förstår att bankerna har egna variabler och bedömer därefter. De gör egen bedömning och det märker man nog på uc betyget på respektive kopia.
Bankerna vill var på den säkra sidan att de får sina pengar, de vill minimera riskerna för kreditförluster.
Till mig så banken att de inte var några riskkapitalister. Det var när jag sa att de kan se fr kontoutdragen hur mkt pengar jag betalar för lån varje månad, om jag kan betala så mkt pengar under lång tid så borde jag kunna betala hälften så mkt om jag skulle få ett samlingslån.

Bankerna vill var på den säkra sidan att de får sina pengar, de vill minimera riskerna för kreditförluster.
Till mig så banken att de inte var några riskkapitalister. Det var när jag sa att de kan se fr kontoutdragen hur mkt pengar jag betalar för lån varje månad, om jag kan betala så mkt pengar under lång tid så borde jag kunna betala hälften så mkt om jag skulle få ett samlingslån.
Det här. Så jäkla rimligt.

Det här. Så jäkla rimligt.
Tror faktiskt att om man kunde få hjälp i ett sånt skede som jag beskrev så skulle ansökningarna om skuldsanering minska ngt. Fler skulle välja att lösa sin situation och bli skuldfria på egen hand om man fick hjälp.
När kalla handen ges så går man till de som ”vill” hjälpa en och man hamnar på botten.

Japp. När jag stod inför insolvens och valde mellan släppa allt + skuldsanering eller försöka hitta hjälp bland nära och kära så var det knappt att man fick audiens hos bankerna att ens föra en dialog. De ville inte ens lyssna på det avbetalningsförslag jag hade utan sa att jag fick släppa till inkasso om jag inte kan betala och att jag skulle söka skuldsanering. Jag hade ett förslag där de skulle få 80% av lån +ränta medan en skuldsanering skulle ge dem mindre än 50%. Helt sinnes att man inte ens överväger ett sådant förslag.

Japp. När jag stod inför insolvens och valde mellan släppa allt + skuldsanering eller försöka hitta hjälp bland nära och kära så var det knappt att man fick audiens hos bankerna att ens föra en dialog. De ville inte ens lyssna på det avbetalningsförslag jag hade utan sa att jag fick släppa till inkasso om jag inte kan betala och att jag skulle söka skuldsanering. Jag hade ett förslag där de skulle få 80% av lån +ränta medan en skuldsanering skulle ge dem mindre än 50%. Helt sinnes att man inte ens överväger ett sådant förslag.
Har exakt samma erfarenheter. Jag sa t o m att de bara kunde utbetala lånet månadsvis en månad i taget så de ser att jag betalar in som jag ska.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp