Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips innan ett samlingslån

Ja uppskattar verkligen att du svarar på mina frågor.

Vad ska ja tänka på kring mitt pensionssparande om jah bestämmer mig för att flytta de till min egen bank? Vad är bra och dåligt? Hur ska man resonera kring det?

Ja uppskattar verkligen att du svarar på mina frågor.

Vad ska ja tänka på kring mitt pensionssparande om jah bestämmer mig för att flytta de till min egen bank? Vad är bra och dåligt? Hur ska man resonera kring det?
Vad har du ditt pensionssparande idag? Hur gammal är du?
Som jag ser det är det inte så avgörande VAR man har det utan OM man ska ha ett traditionellt ips. Hade jag vetat när jag började spara att pengarna är bundna på lång tid och att jag inte skulle få ta ut delar eller hela om jag skulle vilja/behöva så hade jag valt att ha ett "vanligt" sparande till pensionen, alltså inte ett "riktigt".
Sånt går inte att ge råd om utan man måste själv bestämma.

Har ett traditionellt sparande. Jag har med andra ord inte rört något eller flyttat men om jag är beroende av att få ett samlingslån och det kan påverka mig positivt att flytta de till min bank så kanske jag behöver göra det.

29 år och fast anställd.

Har ett traditionellt sparande. Jag har med andra ord inte rört något eller flyttat men om jag är beroende av att få ett samlingslån och det kan påverka mig positivt att flytta de till min bank så kanske jag behöver göra det.

29 år och fast anställd.
Kör på det
:tummen:

29 år och fast anställd.
Jag håller på att flytta all min pension till Nordea (tar månader) för att bli Förmånskund där och få ränterabatt. Hoppas kunna samla en del av mina 1m+ blanco på det sättet

Vad är dina erfarenheter om att flytta pensionssparande till sin egen bank? Vilka fördelar utgör det?

Vad är dina erfarenheter om att flytta pensionssparande till sin egen bank? Vilka fördelar utgör det?
Det kan din bank förklara för dig. Var uppmärksam på att inte låta de ta en upplysning!
Du vill ha ett förbehållslöst möte om din ekonomi. Sparande, pension osv. Nordea var fantastiskt mot mig. Samlingslån på 1050000kr. Men då flyttade jag bolånet, lönekonto och pensionssparandet (ca 200k).

1. Jag kommer försöka få till ett samlingslån hos min bank.
2. Går det ej igenom så kommer jag överväga att flytta mitt pensionssparande från det traditionella till banken om de går med på att hjälpa mig. Finns det då möjlighet att jah får samlingslån för hela beloppet som överstiger maxbeloppet för samlingslån som är 500k?

Hur menar du med förbehållslöst möte? Utveckla gärna då jag ska ha mötet imorgon?

1. Jag kommer försöka få till ett samlingslån hos min bank.
2. Går det ej igenom så kommer jag överväga att flytta mitt pensionssparande från det traditionella till banken om de går med på att hjälpa mig. Finns det då möjlighet att jah får samlingslån för hela beloppet som överstiger maxbeloppet för samlingslån som är 500k?

Hur menar du med förbehållslöst möte? Utveckla gärna då jag ska ha mötet imorgon?
Att ni tillsammans kommer överens vad som ska ske. Ofta blir man överkörd av bankerna. Därav säkerställa att de inte tar en UC förrän ni kommit överens. Vilken bank har du?
Om de inte vill/kan hjälpa finns det flera alternativ:
Sök via förmedlare. Byt bank.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp