Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips innan ett samlingslån

Hej,

Jag ska på ett möte med banken kommande vecka och behöver därför era tips för att få ett samlingslån.

Har 4 lån som syns på UC och vill att min bank hjälper mig med ett samlingslån men vill gärna ha tips på hur jag ska få igenom ett sånt när jag träffar de fysiskt?

- Inga betalningsanmärkningar
- Fast anställd
- Bra inkomst

Ingen som har erfarenhet av möte med banken för att få igenom ett samlingslån? Hur ska man argumentera för det? Kom gärna med era tips.

Ingen som har erfarenhet av möte med banken för att få igenom ett samlingslån? Hur ska man argumentera för det? Kom gärna med era tips.
Har svarat på ditt PM, sorry om det dröjde lite.

Inga bra erfarenheter iaf. Enda jag lyckats med är att få nya lån via Lendo mfl och sen lösa gamla skitlån. Bankerna vill inte ens prata med mig

Inte många sedvanliga banker som gärna löser lån om det inte finns något större att tjäna på det.

Banken tjänar väl på mig om jag har ett stort lån hos de istället för att ha de på 4 andra banker? Vad ska jag framföra för starka argument om banken undrar om vf jag har lån hos 4 andra banker?

Banken tjänar väl på mig om jag har ett stort lån hos de istället för att ha de på 4 andra banker? Vad ska jag framföra för starka argument om banken undrar om vf jag har lån hos 4 andra banker?
Varför blev det så ?

Alltså jag tror du överanalyserar detta. Det är ett vardagsärende att samla lån, inget man behöver (eller ens kan!) argumentera för. Många banker har inte ens kanaler för att diskutera sådant utan det sköts endast via ansökan online och då är din kreditvärdighet det enda som räknas. Blir det avslag går det inte ens att få veta varför. Så här fungerar många banker. Har du bolån, pension mm du kan flytta så är det en annan femma men endast samla lån så är det så här hos många banker. Bästa är väl att ringa din banks kundtjänst och fråga hur just de hanterar privatlån?

Men är det större chans att de hjälper en med ett samlingslån om man flyttar sin pension till banken och förklarar att man vill ha ett samlingslån? Går de med på det även om lånet överstiger årsinkomsten?

Men är det större chans att de hjälper en med ett samlingslån om man flyttar sin pension till banken och förklarar att man vill ha ett samlingslån? Går de med på det även om lånet överstiger årsinkomsten?
Bankerna är alltid kåta att få lägga vantarna på folks pensionssparande.
Om jag var du skulle jag inte föreslå det i första hand utan kolla först vad banken säger ang samlingslån. Säger de nej så kan du ev fråga om de kan tänka sig att ändra sig om du flyttar ditt sparande ditt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp