Har fogden inte maxtak på räntan, eller blir den bli mer? Vi säger att alla 11 lån hamnar där kommer alla ha samma ränta eller kommer jag ha över 20 procent på 10 av lånen som idag? Jag har 54 innan skatt så ca 38 efter skatt.Ja räntan bllir högre som sagt då det blir dröjsmåla ränta. Du kan kolla i avtalen vad den är.
Sen hos fogden när allt ligger så fördelas pengarna på alla vilket gör att inbetalningen inte ens täcker räntan på flera lån (lite beroende på hur mkt dem kan dra på löneutmättning såklart) blir det så så kommer skulden att öka varje månad istället för att minska trots betalningar
Dina skulder hamnar inte hos kronofogden, de är kvar hos dina kreditgivare med den räntan de har på respektive lån. Däremot är det Kronofogden som kräver in pengarna från dig, ofta genom löneutmätning. Kronofogden betalar sedan ut pengarna till dina kreditgivare procentuellt till varje företag. Tex om du har 5 skulder som är exakt lika stora inskickade till kronofogden så får de 20% var av det du betalar in.Har fogden inte maxtak på räntan, eller blir den bli mer? Vi säger att alla 11 lån hamnar där kommer alla ha samma ränta eller kommer jag ha över 20 procent på 10 av lånen som idag? Jag har 54 innan skatt så ca 38 efter skatt.
Och räntan på varje lån blir ju den räntesats plus dröjsmålsränta som ni avtalat om när du tog lånet.Dina skulder hamnar inte hos kronofogden, de är kvar hos dina kreditgivare med den räntan de har på respektive lån. Däremot är det Kronofogden som kräver in pengarna från dig, ofta genom löneutmätning. Kronofogden betalar sedan ut pengarna till dina kreditgivare procentuellt till varje företag. Tex om du har 5 skulder som är exakt lika stora inskickade till kronofogden så får de 20% var av det du betalar in.