Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips betalplaner

Jag har väldigt många betalplaner och lyckas hålla allt på rull för det mesta. Har nu åkt på anmärkning och är ledsen men samtidigt lite ”glad” så att jag inte ska kunna ta lån på många år. Förhoppningsvis uppstår ingen situation där jag verkligen behöver det eller att byta lägenhet vilket egentligen är min största oro.
Men till betalplanerna. Har ju så många och på väldigt höga belopp så att jag sammantaget behöver punga ut ca 20 000 kr utöver andra räkningar. Fordringsägarna/inkassobolagen är väldigt envisa och står på sig vilket gör det så svårt att komma vidare. Har ni tips på hur jag kan göra för att få de att förstå att om det inte håller i längden kommer det ta betydligt längre tid innan de får betalt via ex KFM?

Du skulle byta jobb har jag för mig. Då borde det bli en slutlön att se fram emot. Förhoppningsvis har det nya jobbet högre lön med. Styrkekramar!

Du skulle byta jobb har jag för mig. Då borde det bli en slutlön att se fram emot. Förhoppningsvis har det nya jobbet högre lön med. Styrkekramar!

En liten slutlön men inget som löser det på längre sikt dessvärre. Det nya jobbet har marginellt bättre lön. Byter av andra skäl än endast lön.

Blir extra ledsen då över hälften av planerna kan bli betalda under 2019, bara jag fick göra det i egen takt. Det är så svårt att få till ökande belopp på betalplaner. De flesta håller fast vid samma belopp över tid vilket försvårar det enormt. De får ändå slutbetalning inom samma tid. Alt mycket längre fram pga att allt går till KFM.

Blir extra ledsen då över hälften av planerna kan bli betalda under 2019, bara jag fick göra det i egen takt. Det är så svårt att få till ökande belopp på betalplaner. De flesta håller fast vid samma belopp över tid vilket försvårar det enormt. De får ändå slutbetalning inom samma tid. Alt mycket längre fram pga att allt går till KFM.
Hur stora är skulderna och betala du av något på kapital så de sjunker något eller bara ränta? Jag har också en del avbetalningar och en del ska omförhandlas var 6 månad. Förstår exakt hur du har det

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp