Alltså jag är 22 år gammal. Känns som att livet helt skulle vara över ifall jag hamnar hos kronofogden. Totala skuldsumman ligger på 645 500kr. Varav drygt 100 är till närstående vänner samt en del extremt akuta grejer.
Förstår att det låter som en lätt väg ut men det är verkligen det sista jag kan göra, finns ingenting annat. Kommit ut till familjen två gånger tidigare men då handlade det om mycket mindre summor. Grejen är den att jag var spelpausad i 12 månader och hade egentligen inte något sug, spelade inte bort ett öre under denna tid. Men samma dag spärren släpptes så öppnade jag mig igen och körde för småsummor men det eskalerade såklart väldigt fort. En gång torsk, alltid torsk. Är ett riktigt sjukt beteende alltså, förstår inte hur man kan vara så dum och komma till samma sits gång på gång. Lever i nån form av bubbla för stunden och struntar i allt gällande framtiden.
Du har alltså redan lånat av vänner, men fortsatt spela.
Om du struntar i allt gällande framtiden, varför bryr du dig om du hamnar hos Kronofogden? Varför ska en vän låna åt dig om du ändå inte bryr dig?
Förlorar du hellre alla dina vänner, än hamnar hos Kronofogden?
Var är ”en del extremt akuta grejer”?
Det är många här som har gått igenom samma sak som du. Var ärlig om läget så kan du få bra råd om hur du kan hantera det.