Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tips: Anstånd i löneutmätning under semesterperiod

https://kronofogden.se/om-kronofogd...05-27-semester-och-loneutmatning---vad-galler

Såg denna länk under "Nyheter" idag på KFM och tänkte att jag informerar att möjlighet till anstånd finns under semestern, så skriver ett par rader med lite ider.

Det står följande: "Har du extra utgifter, till exempel för att resa bort eller liknande, kan du bara få anstånd om de du har skulder till (borgenärerna) godkänner det."

Så om ni har något planerat i sommar kan ni alltid bara skriva ett mail till alla borgenärer (som är med i löneutmätningen) och godkänner dom det, så bifoga svaren till KFM.

Ett mail-exempel på hur man kan skriva ungefär:

"Hej Banknamn,

Mitt Namn:
Mitt Personnummer:

Har en förfrågan som jag hoppas att ni skulle kunna godkänna.
Jag har nämligen haft löneutmätning sedan 20ÅÅ-MM och det har aldrig varit några problem.

Nu är det nämligen så att jag har semester i Juli och familjen kommer åka på till Gran Canaria där dom har hyrt ett hus, så boende är ordnat (utan kostnad för mig). Men dom säger att jag måste betala flygresa själv och ha fickpengar.
Jag kontaktade KFM för att se om det är möjligt med anstånd under Juli i löneutmätningen då jag inte har vart utomlands på 4 år, men hade jättegärna viljat åka med dom. För KFM var det inga problem med anstånd men dom sa att jag behövde ert godkännande också före dom kan bevilja mig så att jag får åka iväg.

Därav så tänkte jag fråga er om hjälp (som en engångshändelse) för att se om ni har möjlighet att godkänna anståndet om betalfri månad. Det hade vart otroligt tacksamt

Jag hoppas att det går och lösa och ser fram emot återkoppling

Trevlig fortsättning!

Med Vänlig Hälsning,
Namn Efternamn"

Så har ni något ni vill göra i sommar som kostar pengar och har löneutmätning så prova maila alla borgenärer och se vad det blir för svar med anstånd.
Har ingen aning vilka borgenärer som godkänner och vilka som inte gör det, har ingen aning heller om statistiken om hur många som blir beviljade.

Får ni godkänt är det väll bara bifoga alla svar till KFM tänker jag.

Mailadressen/eller kontaktformuläret brukar finnas på hemsidan hos inkasso/banken som äger skulden. Om inte direkt, så i inloggat läge. Bara skriva ett färdigt mail och skicka till alla enda skillnaden att man byter ut mail och "banknamn" i mailet.

Senast ändrad:
1 kfm kontaktar alla borgenärer, maila runt enligt någon mall ger ingenting, kfm måste ändå få svaren från borgenärer.
2 man bör läsa "bara få anstånd om de du har skulder till (borgenärerna) godkänner det." Som att möjligheterna är begränsade.
3 beviljandegrad finns ingen statistik på men jag skulle säga att det är några enstaka procent, kanske 5% eller så. Beror lite på vilka borgenärer man har, vissa säger inte emot och vissa säger alltid nej.
Skulle man reda ut anstånd pga utlandsresa skulle jag säga att beviljandegraden är 0.
Skulle neka för staten om den frågan dök upp.

1 kfm kontaktar alla borgenärer, maila runt enligt någon mall ger ingenting, kfm måste ändå få svaren från borgenärer.
2 man bör läsa "bara få anstånd om de du har skulder till (borgenärerna) godkänner det." Som att möjligheterna är begränsade.
3 beviljandegrad finns ingen statistik på men jag skulle säga att det är några enstaka procent, kanske 5% eller så. Beror lite på vilka borgenärer man har, vissa säger inte emot och vissa säger alltid nej.
Skulle man reda ut anstånd pga utlandsresa skulle jag säga att beviljandegraden är 0.
Tycker ändå det är rimligt, att man inte beviljas anstånd på skulder man faktiskt inte betalat, för att man vill åka utomlands. Då bör det finnas mer ömmande fall.

Tycker ändå det är rimligt, att man inte beviljas anstånd på skulder man faktiskt inte betalat, för att man vill åka utomlands. Då bör det finnas mer ömmande fall.
Ja det lär nog knappast hända, spara tiden och sätt inte igång och maila en massa.

Kan man beviljas anstånd pga akut tandvård om man har en skatteskuld? Just nu går hela löneutmätningen till min skatteskuld. Måste även de andra borgenärerna godkänna anståndet?

Kan man beviljas anstånd pga akut tandvård om man har en skatteskuld? Just nu går hela löneutmätningen till min skatteskuld. Måste även de andra borgenärerna godkänna anståndet?
Tandvård går under typ särskilda skäl, då behöver inte borgenärerna tillfrågas
läs mer på

"De du har skulder till måste godkänna Har du extra utgifter, till exempel för att resa bort eller liknande, kan du bara få anstånd om de du har skulder till (borgenärerna) godkänner det."

Kronofogden själva skriver i artikeln i denna tråd att anstånd för resa inte är några problem. Bara borgenärerna godkänner.
Nu har jag inte haft utmätning, men betalfria månader har jag fått många gånger på lån.

Så jag tänker så att om man har något planerat i sommar så sök hellre anstånd än gång för mycket än en gång för lite.
Får man avslag så får man avslag. Inte värre än så

"De du har skulder till måste godkänna Har du extra utgifter, till exempel för att resa bort eller liknande, kan du bara få anstånd om de du har skulder till (borgenärerna) godkänner det."

Kronofogden själva skriver i artikeln i denna tråd att anstånd för resa inte är några problem. Bara borgenärerna godkänner.
Nu har jag inte haft utmätning, men betalfria månader har jag fått många gånger på lån.

Så jag tänker så att om man har något planerat i sommar så sök hellre anstånd än gång för mycket än en gång för lite.
Får man avslag så får man avslag. Inte värre än så
Ja visst kan man söka. Jag tänker att borgenärer som man inte kunnat betala till och som nu ändå får vad dom får via KFM lär vara ganska svårflörtade, men vore intressant om nån söker och vill berätta hur det gick :)

Ja visst kan man söka. Jag tänker att borgenärer som man inte kunnat betala till och som nu ändå får vad dom får via KFM lär vara ganska svårflörtade, men vore intressant om nån söker och vill berätta hur det gick :)
Det är verkligen helt meningslöst att söka anstånd för resor. Det tar bara tid.
Skulle frågan dyka upp och det finns tex csn skulle jag säga nej för staten, då blir det ganska smidigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp