Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tingsrätten och Lexbase

En liten påminnelse till er som låter fordringarna gå till tinget.
Oavsett utfall dvs om fordringsägaren drar tillbaka ärendet eller om det blir en dom så finns ni registrerade i Lexbase. Länge.

Men de e väl inte ok? Eller?

Ok eller inte så går det inte att stoppa. Jag finns där, och har försökt.

Då är det alltså en fråga om man vill ha en betalningsanmärkning eller figurera på lexbase när man står inför ett betalningsföreläggande?

När EXAKT syns man på Lexbase? Om jag bestridit betalningsföreläggande hos KFM och fodringsägare skickar vidare till Tingsrätten, är det då hag syns i Lexbase eller är det efter att tingsrätten meddelat dom, eller när exakt?

Jag har förstått det som att man kommer med där oavsett om man medger/nekar skuld eller inte dyker upp när ärendet är hos tingsrätten, men NÄR man väl syns hos lexbase borde vara efter ärendet behandlats av tingsrätten + okänd tid. Oklart hur ofta Lexbase hämtar ny information, och lite googling har visat att det handlar om dagar upp till någon månad.

Alla ärenden som registreras hos TR hämtar Lexbase. Mitt syntes direkt när fordringsägaren skickat ärendet dit. De drog sen tillbaka det dvs blev ingen dom men den är kvar ändå.

Jag har haft ett flertal ärenden i tingsrätten som dragits tillbaka innan dom fastställts och jag finns inte med i lexbase.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp