Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tingsrätten,brev trots att jag inte överklagat

Hej!! Kan någon svara på en sak!! Fick idag brev från tinget trots att jag inte överklagat nåt.. Vad är detta?? Har skulder som gått till kfm och jag väntar på löneutmätning som jag fått brev om och skickat in.. Men varför har jag fått från tinget??? Snälla hjälp mig!! Vad är detta???

Vilket inkassobolag gäller det?

Målet börjar med FT... Jag får en stor klump i magen nu och känner att detta vill jag verkligen inte vara med om!! Vad gör jag nu då?? Pratade med tingsrätten och hon sa att hon ej vet vad som händer!! Snälla någon, berätta vad jag ska göra... Hon fick min delgivning muntligt nu det räckte sa hon.. Men ska jag lämna in någon förevändning???

har googlat i snart över 1 timme.eftersom man själv har med utmätning och allt att göra så lär man sig nått nytt.för alltså detta har jag inte varit med om själv under 5 år med utmätning och inkasso som jagar en fortfarande.har ju aldrig bestridit något utan skrivit på skickat in allt flytit på utmätningen rullade.precis som du har gjort.så jag tycker detta inkasso kör en fuling pådig.du får stå på dig.och konstigt att tingsrätten säger att dom INTE vet vad som händer??kan vara så att inkassot gör allt för att få in pengar av dig.dom anser att du har inte hållt avb tex och nu vet de kanske att du skall släppa allt.då kör de den hårda vägen och försöker skrämmas.
har själv fått hot av nordinkasso om personlig konkurs som sedan visades sig var tomma hot.de kan göra precis vad som hellst för att få in pengarna och vi skuldsatta är totalt rättslösa.
jag säger som en sa här inne kontakta fattiga riddare eller intriumcleaner.intriumcleaner hjälper alla med olika skulder fordringar m.m.
du får gärna berätta hur det går för dig.

det jag kan få ut av googlandet är att ända gången dom skickar till tinget är när och om du har bestridit.eller om ärendet är tvistigt.alltså ni har inte kommit överens.jag hittade på datainspektionen detta är inte mycket till hjälp men:

Tvister mellan gäldenärenoch borgenären/inkassoföretaget
Tvister till exempel om den vara eller tjänst som kravet avser har
beställts, om fordran redan har betalats eller om den är preskriberad är
tvister i sak. Sådana tvister bör i första hand försöka lösas mellan gäldenären
och borgenären eller inkassoföretaget. Om tvisten inte går att lösa
genom en överenskommelse är det upp till borgenären eller inkassoföretaget
att lämna in en stämningsansökan och få tvisten avgjord i tingsrätten

sen hittade jag detta:
Det här händer om ni inte kommer överens

Om det finns en dokumenterad tvist går vi inte vidare med en ansökan om betalningsföreläggande eftersom Kronofogden inte handlägger tvister. Istället kan fordringsägaren bestämma sig för att ta ut en stämningsansökan vid tingsrätten. Det blir då tingsrätten som får avgöra vem som har rätt efter att parterna har lagt fram sin bevisning.

har googlat i snart över 1 timme.eftersom man själv har med utmätning och allt att göra så lär man sig nått nytt.för alltså detta har jag inte varit med om själv under 5 år med utmätning och inkasso som jagar en fortfarande.har ju aldrig bestridit något utan skrivit på skickat in allt flytit på utmätningen rullade.precis som du har gjort.så jag tycker detta inkasso kör en fuling pådig.du får stå på dig.och konstigt att tingsrätten säger att dom INTE vet vad som händer??kan vara så att inkassot gör allt för att få in pengar av dig.dom anser att du har inte hållt avb tex och nu vet de kanske att du skall släppa allt.då kör de den hårda vägen och försöker skrämmas.
har själv fått hot av nordinkasso om personlig konkurs som sedan visades sig var tomma hot.de kan göra precis vad som hellst för att få in pengarna och vi skuldsatta är totalt rättslösa.
jag säger som en sa här inne kontakta fattiga riddare eller intriumcleaner.intriumcleaner hjälper alla med olika skulder fordringar m.m.
du får gärna berätta hur det går för dig.

det jag kan få ut av googlandet är att ända gången dom skickar till tinget är när och om du har bestridit.eller om ärendet är tvistigt.alltså ni har inte kommit överens.jag hittade på datainspektionen detta är inte mycket till hjälp men:

Tvister mellan gäldenärenoch borgenären/inkassoföretaget
Tvister till exempel om den vara eller tjänst som kravet avser har
beställts, om fordran redan har betalats eller om den är preskriberad är
tvister i sak. Sådana tvister bör i första hand försöka lösas mellan gäldenären
och borgenären eller inkassoföretaget. Om tvisten inte går att lösa
genom en överenskommelse är det upp till borgenären eller inkassoföretaget
att lämna in en stämningsansökan och få tvisten avgjord i tingsrätten

sen hittade jag detta:
Det här händer om ni inte kommer överens

Om det finns en dokumenterad tvist går vi inte vidare med en ansökan om betalningsföreläggande eftersom Kronofogden inte handlägger tvister. Istället kan fordringsägaren bestämma sig för att ta ut en stämningsansökan vid tingsrätten. Det blir då tingsrätten som får avgöra vem som har rätt efter att parterna har lagt fram sin bevisning.

Hen har själv skrivit att det redan finns ett utslag i målet, finns det redan ett utslag är det inte möjligt att väcka talan om samma sak igen, sådan stämningsansökan hade kommit att avvisats av tingsrätten utan att kommuniceras med svaranden.

Om sökanden hade överklagat Kronofogdens utslag hade målet vid tingsrätten handlagts som ett ärende "Ä".

Nu har hen dock skrivit att målnumret är "FT". Den enda förklaringen är då att hen ansökt om återvinning av utslaget. Har inte hen gjort det har sannolikt någon annan gjort det i personens namn.

Va??? Jag har pratat med kfm nu dom har sagt att inkassot lämnat in till tinget pga att dom skrivit fel räntesats!! Nu har jag även fått mail från ** som står som sökande på brevet från tinget.. Han skriver att om jag betalar skulden nu så dras allt tillbaka.. Jag ska då betala 3750 kr.. Vad tycker ni?? Ska jag betala det eller??

Och förresten! Tack för alla svar!! Alltid skönt med stöd från er här!!

Va??? Jag har pratat med kfm nu dom har sagt att inkassot lämnat in till tinget pga att dom skrivit fel räntesats!! Nu har jag även fått mail från ** som står som sökande på brevet från tinget.. Han skriver att om jag betalar skulden nu så dras allt tillbaka.. Jag ska då betala 3750 kr.. Vad tycker ni?? Ska jag betala det eller??
Ja betala om du kan, så slipper du ju den iallafall

Ja jag gör så då!! Bara inte det kommer fler sådana så!! Usch inte kul!! Jobbigt att man alltid ska behöva gå runt med en klump i magen!! Vill bara bli av med detta nu!!

Har suttit och läst denna tråd och är nu orolig, kan man alltså få brev från tingsrätten även om man inte bestrider? aclc kan du förklara vad det var för skuld som hamnade där och varför den hamnade där? Skulle bli jättetacksam! En annan fråga om man kommit överens med inkasso om avbetalning på en skuld men kan inte fullfölja det och redan första månaden, vad händer då? Skickas det direkt till kronofogden? Jag har verkligen släppt allt nu och är nervös är rädd att det ska hända nåt mer än kronofogden, men alla ni som släppt allting, vad händer? Känner mig som en brottsling för att jag inte klarat av att betala mina skulder! Mår så jäkla dåligt...

Belinda80! Det var så att kronofogden hade fyllt i fel räntesats och jag kollade inte så noga när jag fick delgivningen utan skrev på och skickade in.. Inkassobolaget hade förståds uppmärksammat detta och var ej nöjd med räntan så det var dom som skickade till tinget.. Jag ringde upp tinget och frågade vad som hände.. Hon visste inte riktigt sa hon.. Jag fick sedan mail från Inkassobolaget att jag kunde betala så drog dom tbx anmälan.. Jag fick betala på 2 gånger.. Allt är betalat och klart men har inget hört från varken tinget eller Inkassobolaget... Det som händer dig nu när du släppt allt är att du får massa brev från inkasso och så småningom kfm.. Skriv på delgivningarna och skicka in.. Sedan kommer det brev om utslag och sedan om aktuell skuld till kfm.. Du får sedan hem papper om att dom behöver uppgifter från dig för att se om det finns möjlighet för löneutmätning.. Det är det ända som hänt mig!! Dom har redan dragit en månad från mig och det känns helt ok!! Försök slappna av lite... Förstår dig precis för jag var precis lika orolig som du men det flyter på av sig själv liksom.. Bara du sköter dina papper så blir det bra ska du se!! Lycka till..,

I all välmening!

Varför skall du lägga dina sista 4000 kr på att betala en oseriös individ som dragit ett ärendet som fått ett utslag och redan gett dig en anmärkning? Du skall ju få utmätning på din lön?

Det enda som händer är att Tingsrätten fastslår att du är skyldig och inkasso kan åter driva in ärendet via fogden?

Varför är så många livrädda för dessa förelägganden?

Ni MÅSTE läsa bilagorna och myndigheternas informationsdel.

Sitter ni i utmätning så släpper man ALLT då skadan redan är fastställd.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp