Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tingsrätt

Försöker förhala en fodran till Allerum, de skickade den till Tingsrätt i Fredags, hur lång tid bör jag ha på mig att betala?

Försöker förhala en fodran till Allerum, de skickade den till Tingsrätt i Fredags, hur lång tid bör jag ha på mig att betala?
Helt omöjligt att svara på...Beror på hur mkt Tingsrätten på din ort har att göra...Dessa ärenden har inte högsta prioritet så det kan bli ett par månader

Då bör det vara lugnt. När du får brev från tingsrätten så har du nån vecka på dig att inkomma med svar. Kommer inte ihåg exakt men 2-3 veckor i alla fall, så 24bör vara lugnt.

Riskerar man nått mer än kostnader med att bestrida men sen passivt vänta in utslag?

Dom gångerna jag och min man bestridit har det varit för att undvika anmärkning på honom och få till en bra betalplan som fastställs i en dom. På så sätt har vi kunnat hålla han fri från anmärkning OCH fått till bra betalplan med ett belopp vi klarat av i månaden. Iom att det är fastställt i en dom kan företaget skicka direkt till kfm för indrivning. Så det gäller att man håller sig till uppgörelsen om man inte vill få skuldsaldo.

Har alltid svarat tingsrätten och uppgivit att vi kommit överens.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp