Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tingsrätt smslån

Hej,

Behöver någons hjälp om man har haft en förlikning i tingsrätten om att man ska betala en summa varje månad men om man betala försent sägs förlikningen upp direkt eller kommer det en påminnelse eller vad gäller?

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta

Tack!

MVH

Jocke

Hej,

Behöver någons hjälp om man har haft en förlikning i tingsrätten om att man ska betala en summa varje månad men om man betala försent sägs förlikningen upp direkt eller kommer det en påminnelse eller vad gäller?

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta

Tack!

MVH

Jocke
Hej, jag vet inte men om skulden är fastställd genom dom går den nog direkt till kronofogden för utmätning. Men företaget skickar nog ut en påminnelse först.

Tack Nystart!

Ja domen är fastställd genom dom. Bara hoppas på att det gå ut en påminnelse först.

Tack Nystart!

Ja domen är fastställd genom dom. Bara hoppas på att det gå ut en påminnelse först.
Jag fick en påminnelse från ett företag med sms-lån jag fått skulden fastställd i en dom men jag har inte hört nåt från KF ännu.

Jag fick en påminnelse från ett företag med sms-lån jag fått skulden fastställd i en dom men jag har inte hört nåt från KF ännu.
Ja det går förhoppningsvis ut en påminnelse men har ni kommit överens om en förlikning måste du hålla dig till avtalat belopp varje månad .de kan annars skicka direkt till kfm för utmätning. Hör av dig till företaget om du får problem att betala nån månad .
Jag har själv varit i denna sits och avtal måste hållas

Dom behöver intr påminna. räcker att du är sen så kan hela rasket gå till fogden

Finns de nån tid som styr hur länge företag får hålla i skulden och inte skicka iväg den till KF?

Inte annat än preskriptionstiden men den bryts lätt med brevutskick. Har sett skulder från början av 80talet ramla in för indrivning

Konsumentkrediter 3 år..grunden är dock 10 år. tex trafikförsäkringsföreningen är det tio år på. csn har 25 år.
Inga problem med 30+ år gamla skulder. bara fordringsägaren skickat brev med jämna mellanrum så bryts preskriptionstiden och börjar om att räknas från noll igen .
Sen är säkert en del skulder preskiberade också men så länge gäldenären inte protesterar så är det inget som kfm prövar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp