Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tinget trots betalning

Har bestridit ett ärende hos KFM då jag betalade det.
Det vart ändå skickat till tingsrätten. Vad händer nu?
Det bör väl dras tillbaka???

Man kan tycka det, du kan ju i din inlaga påpeka att du betalat skulden och skicka kvitto motsvarande som styrker det..

Illa, mycket illa.

Ärendet skall självklart dras tillbaka men skadan är redan orsakad.

Fråga nu både Kronofogden och Tingsrätten hur de ser på det faktum att du inom kort kommer registreras på lexbase?

Fråga sedan om du eller KFM/Tingsrätten skall kontakta datainspektionen och påtala allvaret i situationen?

Ditt bestridande gjorde att inkassobolaget skickade ärendet till Tingsrätten. Väl där ankomst registreras den och blir därmed en offentlig handling och alla med utgivningsbevis kan om de vill dela den med allmänheten.

Så ring KFM, Tingsrätten och datainspektionen imorgon och fråga hur DE tycker att du skall göra!

Denna typ av missbruk med allmänna handlingar kommer lösa sig självt. Allt läggs likt sjukvårdsjournaler med sekretess för alla utom de som anses har legitim orsak att titta på dem. Typen av "gotteri" i folks olycka förbjuds!

jag trodde till för någon dag sedan att lexbase bara publicerade brottmål, jag förstår inte riktigt vad det ska tjäna till att redovisa även tvistemål, då borde ju rimligen vårdnadstvister och skillsmässor och allt möjligt dyka upp på lexbase?

Det vore ju intressant om dom (lexbase) kom på idén att begära ut alla utslag från kronofogden, dom torde väl vara lika allmän handling som en vanlig dom, men det blir kanske lite mycket att hantera.. fogden kräks ju ur sig betydligt fler utslag än vad alla Sveriges domstolar tillsammans gör..

Visst är det dåligt om det hamnar hos lexbase.
Men man är ju tvungen att bestrida.
Har själv väntat tills sista dagen man har på sig att bestrida. För att på såvis ha mer tid på sig. Sedan betala direkt samma dag.
Bestrider man inte blir det ju utslag.
Sjukt är det!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp