Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Timetoloan scam

Hej @noll

Ett bra sätt att se över huruvida en långsida är legit eller ej är att se om låneförmedlare har med den på sina listor eller ej.

Finns många olika sidor som gör ”topplistor” på låneföretag och det går då ofta att se vilka som faktiskt nämns oftare och som har gjort det under en längre tid. Var säker på att låneföretaget är godkänt av Finansinspektionen.

Utöver det är det alltid bra att dubbelkolla sidans ToS för att se så de inte tar ur avgift för låneansökan (oavsett om lånet beviljas eller ej; det är ofta så lurendrejeriet sker inom denna business). Om sidan dessutom är på engelska men är snabblån skulle jag se detta som ett red-flag utöver något få undantag.

Är timetoloan bluff tro?
Om det är .com adressen så verkar det vara en amerikansk sida... Så att ansöka som bosatt i Sverige kommer inte att gå oavsett.

Är detta på riktigt Kronofogdens egna konto eller bara någon som döpt sig till detta?
Bara någon som döpt sig till detta.
Svar till Kronofogden

Är "Men snälla, gissa en gång. Hur hittar du ens dessa sidor" diplomatiskt? Nej, det är inte ens ett svar. "GIssa en gång" är INTE ett svar och om admin för detta forum anser frågan förbjuden att ställa så får admin ta bort den. Jag underhåller INGENS tanke för ni sköter väl era tankar själva??? Internetförbud var väl att ta i! Har du inte sett värre??

VIdhåller att detta forum har blivit ett forum för besserwissers med pekpinnar och nedlåtande kommentarer.
Det är helt ok att fråga. Forumet rankar nu på Google timetoloan och andra kan få samma svar (jag har uppdaterat din tråd med mitt svar).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp