Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tillsvidareanställd - få ut semesterdagar i pengar?

Ja har du sparade att ta av är det ju möjligt. Så länge du tagit ut det semesterlagen kräver. Tror att arbetsgivaren annars kan få böta om personalen inte tar ut minst 20 dagar o de vill de inte.
Det går dock också emot semesterlagen.

Det går dock också emot semesterlagen.
Hurdå?

Har du varit ledig 20 dagar och har sparade dagar från flera år tidigare så säger inte semesterlagen något om det.

Hurdå?

Har du varit ledig 20 dagar och har sparade dagar från flera år tidigare så säger inte semesterlagen något om det.
Vad jag läst så går det tydligen bara att få ut semestern under 3 tillfällen
Uppsägning/avslutad tjänst
Om arbetsgivaren inte kunnat förlägga semestern under året
Eller om arbetsgivaren vart frånvarande/sjuk på hela året eller något i den stilen
Jag har uppfattat det som att oavsett om den anställde vill ha ut det i pengar så går det inte, eller att man måste iallafall ta 20 semesterdagar per året

Eller om arbetsgivaren vart frånvarande/sjuk på hela året eller något i den stilen
Jag har uppfattat det som att oavsett om den anställde vill ha ut det i pengar så går det inte, eller att man måste iallafall ta 20 semesterdagar per året
Kan finnas kollektivavtal som reglerar det.
Men lagen säger inget (vad jag kan minnas) om att du inte får ta ut sparad semester i cash.

Ja du måste ta ut 20 sem.dagar per år och det ska helst vara sammanhängande under sommarmånaderna. Beroende på hur ens schema ser ut så kanske det inte går att få ut 20 dar sammanhängade. Då måste man iså fall lägga resterande dagar annan tid. Så gör vi där jag jobbar inom kommunal verksamhet. Jag ska tex nu vara ledig nästa vecka för att jag hade några dagar kvar som jag var tvungen ta ut på detta år.
Resten får du spara upp till max 30 per år (beroende på avtal förstås men inom kommunal gäller max 30 sparade). Av sparade dagar el om man har dagar utöver max sparade o det man tagit ut som man ska man kunna få ut i pengar. Det står inget om det i semesterlagen, att det inte skulle vara möjligt så länge du tar ut de dagar du måste.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp