Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillfällig betalplan Remember

Av misstag har de på mitt Remember-kort godkänt en transaktion på 17 000 kr. Nu begär de att jag omedelbart ska betala 20 000 kr. Finns det någon som har erfarenhet av detta? Hur länge kan jag vänta med att betala utan att få en anmärkning på UC? Förfallodatum var igår den 31 mars.

De ä
Av misstag har de på mitt Remember-kort godkänt en transaktion på 17 000 kr. Nu begär de att jag omedelbart ska betala 20 000 kr. Finns det någon som har erfarenhet av detta? Hur länge kan jag vänta med att betala utan att få en anmärkning på UC? Förfallodatum var igår den 31 mars.

Det är nog månader vi pratar om, men onödigt o chansa. Fråga om du kan dela upp det då?

De ä

Det är nog månader vi pratar om, men onödigt o chansa. Fråga om du kan dela upp det då?
Ja, Jag försökte skapa en 24-månaders betalningsplan på plattformen och den godkändes. Men senare raderades den, och nu kräver de omedelbar full betalning, trots att det inte är mitt fel.

Ja, Jag försökte skapa en 24-månaders betalningsplan på plattformen och den godkändes. Men senare raderades den, och nu kräver de omedelbar full betalning, trots att det inte är mitt fel.
Har du missat en betalning? Isåfall avbryts planen. Vad säger kundtjänst eller avdelningen där dom har hand om betalningssvårigheter

Om de har godkänt en transaktion på 17000 kr so.m är fel? Vad har de pengarna tagit vägen?

Om de har godkänt en transaktion på 17000 kr so.m är fel? Vad har de pengarna tagit vägen?
Jag betalade något med den, de godkände den . Nu säger de att det är ett misstag och nu skickar de en faktura för att betala hela summan på en gång. Men, det är inte mitt fel..

Jag ringde samma ställe(om du har betalningssvårigheter och entercards avdelning för det)förut och jo jag var rätt men att de seriöst inte vet vad problemet är.

Och att folk vars plan gick ut 1 december aldrig fick faktura i december och att det kunde bli så för mig med. Och finns ingen faktura genererad för mig heller för lånet. Vanlig faktura för kortet som det varit hela perioden. Men kortet är "spärrat" pga kontostatus(betalplanen) så kan inte använda det eller ta betalfri månad. Så blir för mig nästan som om jag har en tillfällig betalplan fortfarande men ingen faktura för lånet. Jaja har betalt in lite och ska ringa dem nästa vecka eller så.

Tänkte om någon som hade betalplan som gick ut 1 december kunde säga hur det gått 2 månader senare. Väldigt konstigt tycker jag bara det är att man inte fått det åtgärdat +2 månader senare.
Fick ingen faktura i januari eller februari. Kag betalade in lite symboliska summor. I början av Mars såg jag plötsligt att mitt kort var upplåst och jag såg allt i appen(under tillfällig betalplan såg jag lånet bara om jag loggade in via webben) igen.

Ringde då igen till remember att betaltiden låg på 5 år 7 mån istället för typ 11 år 5 månader. Fått ringa dem 3 ggr om det och de skulle återkomma till mig. Sista gången hade jag fått en faktura på mer än 2700 kr mer än vanlig månad.

Sista gången sa han jag talade med att betala mindre än fakturan var på. Jag betalade lite mer än han sa. Hann få en påminnelse (i början på april)på resten som nu, så vitt jag ser, är korrigerat. Så nu åter i rutinen men något problem med deras system har de haft.

Det tog alltså 3 månader efter avslutad plan. Jag fick nästan 3 månader extra med tillfällig betalplan. Men nu är jag på benen tack vare det och min flytt.

Nu ska jag betala av med snöbollsmetoden!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp