Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Kör ni klassiska knepen att varva ner med en bok, ingen skärm, vitt brus etc?
Japp :facejoy: Men de hjälper knappast eftersom hon inte är intresserad. Hon är för ”vild” för att ens kunna sitta still när vi äter..

Sök vård för huvudvärken. Nytillkommen huvudvärk som är av en karaktär man inte är van vid bör kollas av läkare. Var rädd om dig!

Det är viktigt att lyssna på kroppens signaler, och den där huvudvärken din är en sån. Gör som de andra säger, prata med vårdcentralen om den. I bästa fall är du stressad till max på grund av allt med barnen, skulderna, och studierna. Jag till och med misstänker att det kan vara något sådant. Men om det inte är det, så är det ju bra om någon får titta på det.

Tack för er omtanke! <3 Jag ska ringa VC i morgon, blev aldrig av idag för ja… livet kom emellan och jag behövde köra barn till skola / förskola. Sen hade jag egen skola att hinna med och så poff så var klockan dags att hämta grabben i skolan igen.
Nu hoppas jag på att de snart somnar, så jag får sova! <3

Oj, vilken liten fyra. 89 kvm är väl mer en trea? Fyror i min kommun, bostadsrätter och hyresrätter ligger på 100-115 kvm.
Räcker till oss tre som bor där gott och väl och om något år är vi bara två kvar. Vi har otroligt bra planlösning (och 2 wc)

Godmorgon, eller nått.

Har inte skrivit så mycket på ett tag igen men de är väl för allting rullar på som vanligt, haha!
Dock så är min dotter inne i en period att vakna mellan 02-03 varje morgon, trots att hon får melatonin. Med hennes hyperaktivitet och impulsivitet också är de verkligen inte roligt när hon kör igång vid 03 på morgonen. Hon måste tyvärr övervakas 24/7, även om man såklart ska ha koll på 3 åringar så kan man inte gå på toaletten utan henne.

Dock har ja börjat vant mig, i början tyckte jag det var så jävla jobbigt och kunde bli så frustrerad att hon inte sover. Men jag inser ju att hon har ju svårigheter med sömnen och så fort utredningen är klar (10/12) så vet jag att vi kommer få rätt hjälp. Jag härdar bara ut nu sista tiden.

Jag har även fått nån jäkla huvudvärk som inte släpper, sitter på högersida, straxt ovanför tinningen och där känns de som om ja får elektriska stötar, stötarna kommer med olika mellanrum och det har pågått i 4 dagar nu trots Alvedon / Ipren så har funderat om jag kanske måste söka vård, för upplever även nu att jag har blitt känslig av att ta på den delen av huvudet. Kan lixom känna smärtan utanpå skallen helt plötsligt.. men man känner ju sig lite avskräckt att sök vård, haha! Jag kanske bara är så trött…

Det jobbiga med det här med sömnen också är ju att rutiner sabbas och att komma iväg till förskolan också påverkas. Ungefär varannan gång så somnar hon om runt 06 och sover till 08 typ, men hon ska egentligen iväg till förskolan 07.30, och brorsan hennes ska till skolan. Samtidigt kan jag inte hålla henne hemma 3-4 dagar per vecka för jag har min utbildning att hänga med i, samtidigt som jag själv måste få ta igen sömnen nångång.
Känner att jag hela tiden går på de sista lågorna jag har och tålamodet tryter.. men vill inte bli sjukskriven för jag vill göra klart min utbildning! Trivs enormt bra med den och den grupp jag blitt tilldelad för grupparbete, så de känns så jäkla tråkigt om de skulle bli ”paus” där.

Men får nog inse att ett samtal till vårdcentralen idag får de nog bli med huvudet, så får vi se vad som händer.
Kram på er <3
Låter väldigt tufft, hoppas du får återhämtning <3

Tack! Det är otroligt tufft och jag har verkligen 0 energi kvar.. de har vart så illa att jag funderat på att slänga skuldboken och skicka alla skulder till kronofogden för att jag inte har tid / ork / lust längre att ens engagera mig… typ.. o då är det illa :O

Jag har idag kontaktat vårdcentralen, fick en telefontid 15.30 idag och de ringde upp, sjuksköterskan ville rådfråga doktorn o skulle ringa upp. Efter 1-2 min ringde hon upp och sa ”doktorn vill att du kommer i morgon, du får en akuttid så vi ringer dej kl 08 i morgon, så håll koll på telefonen”
Så i morgon blir de ett läkarbesök för huvudvärken. Jag skrev ner när stötarna kommer i huvudet också, jag har haft 17 stötar på 20 minuter. 90 % av alla stötar kommer dessutom på samma ställe och de är endast en sida av huvudet / hjärnan som blir drabbat.. så de känns bra att jag tog förnuft till fånga och ringde VC. Får se vad de säger i morgon <3

Tack! Det är otroligt tufft och jag har verkligen 0 energi kvar.. de har vart så illa att jag funderat på att slänga skuldboken och skicka alla skulder till kronofogden för att jag inte har tid / ork / lust längre att ens engagera mig… typ.. o då är det illa :O

Jag har idag kontaktat vårdcentralen, fick en telefontid 15.30 idag och de ringde upp, sjuksköterskan ville rådfråga doktorn o skulle ringa upp. Efter 1-2 min ringde hon upp och sa ”doktorn vill att du kommer i morgon, du får en akuttid så vi ringer dej kl 08 i morgon, så håll koll på telefonen”
Så i morgon blir de ett läkarbesök för huvudvärken. Jag skrev ner när stötarna kommer i huvudet också, jag har haft 17 stötar på 20 minuter. 90 % av alla stötar kommer dessutom på samma ställe och de är endast en sida av huvudet / hjärnan som blir drabbat.. så de känns bra att jag tog förnuft till fånga och ringde VC. Får se vad de säger i morgon <3
Bra att kolla upp det, hoppas det inte är ngt allvarligt <3
När det gäller skuldboken så är det ingen katastrof om du tar en paus ifrån den men fortsätter betala era räkningar.
Du kan alltid återgå till skuldboken senare om du skulle vilja det.
Det viktigaste är att betala sina räkningar.

Bra att kolla upp det, hoppas det inte är ngt allvarligt <3
När det gäller skuldboken så är det ingen katastrof om du tar en paus ifrån den men fortsätter betala era räkningar.
Du kan alltid återgå till skuldboken senare om du skulle vilja det.
Det viktigaste är att betala sina räkningar.
Tack!
jag hoppas detsamma, att de är så ”enkelt” som stress. Även om de är ett jäkla skit i sig.
nej precis! Vi har gjort vår plikt och betalt alla räkningar nu också så de är ingen katastrof om jag inte skriver i något i den nu på ett tag. De löser sig, hälsan först <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp