Tack! Det är precis sånt man behöver höra när man är mitt i det, för de är så jäkla tufft just nu. Tacksam att ja har min distansutbildning för jag hade aldrig orkat jobba med det här.Jag har också samma problem, men kan trösta dig med att det blir bättre med tiden! Kämpa!
Av mina egna tre och sambons två är det tre som antingen har eller har haft problem med sömnen. Två av dom har fått NPF-diagnoser nu vilket underlättat massor. Har du möjlighet att delta i stödgrupper eller dylikt med andra föräldrar? Det hjälpte oss.Tack! Det är precis sånt man behöver höra när man är mitt i det, för de är så jäkla tufft just nu. Tacksam att ja har min distansutbildning för jag hade aldrig orkat jobba med det här.
Ja vi fick stödgrupp osv via habiliteringen när sonen fick sin diagnos, nu vill de inte hjälpa till så mycket eftersom dottern inte har fastställd diagnos ännu, även fast hon till 99.9 % kommer få en. Men vi ska ha föräldrar intervju 5/12 och sen utredning 10/12 sen är vi klara. Så ja får härda utAv mina egna tre och sambons två är det tre som antingen har eller har haft problem med sömnen. Två av dom har fått NPF-diagnoser nu vilket underlättat massor. Har du möjlighet att delta i stödgrupper eller dylikt med andra föräldrar? Det hjälpte oss.

Vår son har fått melatonin utskrivet sedan något år tillbaka. Det funkar bättre när det kommer till insomning men nattaktiviteten är densamma (eller opåverkat av medicinen).Ja vi fick stödgrupp osv via habiliteringen när sonen fick sin diagnos, nu vill de inte hjälpa till så mycket eftersom dottern inte har fastställd diagnos ännu, även fast hon till 99.9 % kommer få en. Men vi ska ha föräldrar intervju 5/12 och sen utredning 10/12 sen är vi klara. Så ja får härda ut
Vi fick melatonin av BVC läkaren, och läkaren på bup sa att vi kunde be om något annat eftersom de uppenbarligen inte funkar. Men BVC läkaren är i vår kommun typ 1 gång / månaden för hon är stationerad i Stockholm annars. Hon har dessutom dålig koll själv på npf osv, så känner bara att de är krångligt att ens försöka med henne. Därför försöker ja härda ut tills vi är klara med utredning. Vi utreder dessutom privat så de kommer hjälpa oss så fort vi är klara![]()
Vår son har fått melatonin utskrivet sedan något år tillbaka. Det funkar bättre när det kommer till insomning men nattaktiviteten är densamma (eller opåverkat av medicinen).
Håller med, hon somnar bra på det, men på natten spelar de ingen roll om hon får ny dos. De är fest ändå, enligt henne.Vår son har fått melatonin utskrivet sedan något år tillbaka. Det funkar bättre när det kommer till insomning men nattaktiviteten är densamma (eller opåverkat av medicinen).

Kör ni klassiska knepen att varva ner med en bok, ingen skärm, vitt brus etc?Håller med, hon somnar bra på det, men på natten spelar de ingen roll om hon får ny dos. De är fest ändå, enligt henne.![]()
Känns billigt ändå för en 4:a med 2 garageplatser men jag förstår att ni vill hitta ngt billigare. Bara en garageplats kostar över 1000 kr där vi bor.
Vi betalar inkl bolån ca 11 700 kr för en fyra på 89 kvm (månadsavgift nåt på 5600 kr), inga garageplatser, betalar extra för boendeparkering.
Duktiga du... som alltid, vilken kämpe![]()