Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tillbaka i skuldträsket

Absolut! Jag förstår hur ni menar, jag har vart ärlig innan. Men detta skuldträsk är så ”nytt” för mig i dagsläget så jag måste få landa i allt själv och få ihop en bra fungerande plan med min man innan jag börjar outa vår situation. Vill kunna säga att ”såhär är det, men vi har läget under kontroll”. Denna månad blir första månaden vi betalar på allt ordentligt, så jag är glad att jag jobbade endel övertid o får ut nästan 41.000kr. :)

Glömde skriva att jag också avslutat Spotify, avtalet med Telia med Viaplay och en streamingtjänst. Kommer nu ge 680kr mer / månaden.
Fick även en löneökning på 600kr from 1 oktober. 600kr in på buffert, 680kr på prioskuld. :folded:
Skuld 1, kommer slutbetalas denna månad. :folded:

Haha! Exakt så, vi har heller inte outat vår situation som den är nu till folk omkring oss. Men här spyr man verkligen ur sig allting, till människor man egentligen inte känner. :facejoy:
Det är därför det är så skönt med det här forumet. Man får mycket idéer och pepp här

Haha! Exakt så, vi har heller inte outat vår situation som den är nu till folk omkring oss. Men här spyr man verkligen ur sig allting, till människor man egentligen inte känner. :facejoy:
På något konstigt vis är det alltid enklare att spy ur sig alltihopa till människor man förmodligen aldrig kommer att träffa. :)

Annonserna uppe i över 600kr, bud på samtliga. En vecka kvar tills de går ut och de är snart barnbidrag och lön. :vinnare::face3hearts: Hoppas på de dubbla.

Nu har jag snott din idé @Myra. Har gjort en pärm med papper o har arkiverat mitt block :facejoy:
Det är skulder som kommer från bla : brixo, thorn, remember, creditstar, ferratum, klarna, lumify, monara, extralånet, CSN, trafikförs.föreningen, Coop, Swedbank, Qliro. Kan ha glömt någon också då ja skrev de ja kom på nu. Månadskostnad runt 20-21.000kr. Totalt över 1.1 miljon. Detta blir kämpigt men de är som det är.
En fråga dock till er kunniga, jag jobbar idag inom en statlig verksamhet, har möjligheten att söka ett nytt jobb med bättre betalt, men inom samma verksamhet. Är de värt o söka? Eller ska man sitta kvar i båten där man har sin trygghet?
Det nya jobbet kommer innebära dagtid och inga kvällar / nätter eller OB. Inte heller samma möjlighet till övertid som nu. Lönen är högre men vet ännu inte exakt summa. 40 % av arbetstiden kan ske på distans hemifrån. Samt att man får tillgång till tjänstebil.

Nu har jag snott din idé @Myra. Har gjort en pärm med papper o har arkiverat mitt block :facejoy:
Det är skulder som kommer från bla : brixo, thorn, remember, creditstar, ferratum, klarna, lumify, monara, extralånet, CSN, trafikförs.föreningen, Coop, Swedbank, Qliro. Kan ha glömt någon också då ja skrev de ja kom på nu. Månadskostnad runt 20-21.000kr. Totalt över 1.1 miljon. Detta blir kämpigt men de är som det är.
En fråga dock till er kunniga, jag jobbar idag inom en statlig verksamhet, har möjligheten att söka ett nytt jobb med bättre betalt, men inom samma verksamhet. Är de värt o söka? Eller ska man sitta kvar i båten där man har sin trygghet?
Det nya jobbet kommer innebära dagtid och inga kvällar / nätter eller OB. Inte heller samma möjlighet till övertid som nu. Lönen är högre men vet ännu inte exakt summa. 40 % av arbetstiden kan ske på distans hemifrån. Samt att man får tillgång till tjänstebil.
Jag skriver vilket datum jag betalat räkningen och sätter i samma pärm så jag kan gå tillbaka och kolla när räkningen betalats om det skulle behövas. Sparar betalda räkningar i tre månader, sen slängs dem (eller återanvänder pappren om de är vita på baksidan)

När det gäller byte av jobb så är det alltid svårt att ge råd. Skriv alla plus och minus på ett papper och känn efter vilket väger tyngst.
Jag skulle älska att ha möjligheten att kunna jobba på distans.
Kan du inte söka och testa på det nya jobbet men samtidigt behålla möjligheten att gå tillbaka?

Jag skriver vilket datum jag betalat räkningen och sätter i samma pärm så jag kan gå tillbaka och kolla när räkningen betalats om det skulle behövas. Sparar betalda räkningar i tre månader, sen slängs dem (eller återanvänder pappren om de är vita på baksidan)

När det gäller byte av jobb så är det alltid svårt att ge råd. Skriv alla plus och minus på ett papper och känn efter vilket väger tyngst.
Jag skulle älska att ha möjligheten att kunna jobba på distans.
Kan du inte söka och testa på det nya jobbet men samtidigt behålla möjligheten att gå tillbaka?
Smart tips! Jag har verkligen fått rensa mani hemma och går bananas o lägger upp massor på tradera! Så kul o följa annonserna!

Jag känner samma, få jobba lite hemma hade varit helt fantastiskt skönt. Jag kommer nog ansöka och sen får vi se vart det landar, har också tänkt på att ev söka tjänstledigt för att testa på, om de går när det är inom samma arbetsgivare :thinking: Men jag kommer ansöka iallafall, vill inte stanna upp min möjlighet att utvecklas bara för att de finns skulder i hushållet. (Mer än normala skulder).

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp