- Meddelanden
- 625
- Mottagna reaktioner
- 412
- Poäng
- 527
Jag har Handelsbanken, då det gäller huslån och lönekonto. De skulle numera inte låna ut en krona till mig och därför har jag inte heller frågat dem. Istället har jag under åren som gått frågat Santander, Remember, Collector, Ica Banken, Wasa, Resurs bank, Frogtail, Vivus, Ferratum, IKANO och Nordax mfl. De sa alla ja, minst en gång. Så här i efterhand kanske det inte var så bra, men att jag överbelånade mig var för att fixa mitt hus och "lösa ut" andra personer . Har man träd på backen så är skogsbruksvärdet det som betyder något, inget annat (då det gäller lån på fastigheten). Nu ser skogsbruksvärdet och taxeringsvärdet väldigt annorlunda ut men jag kan sätta pengar på att min lånehistorik skulle få Handelsbanken att dra igen luckan direkt. Och ändå har jag inga betalningsanmärkningar eller övermånga ff. De skulle lätt kunna få tillbaka 12000 i månaden av mig under 5 års tid plus ränta på 6-7%. Men icke. Jag betalar förresten under 6,5% ränta på mina blanco till Santander och Remember och lilla Collector som snart går ut. Nordax is my Killer. Summa summarum, jag tror som Myra, alla Storbanker är likadana. Har du pengar så rullar de ut röda mattan när du parkerar utanför, annars inte alls intresserade.