Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

till ALLA på forumet !

Hej Alla underbara människor här inne !

Som ni vet så jobbar jag som lånerådgivare sedan några veckor tillbaka på Svensk Låneförmedling AB

Jag vill gärna hjälpa er som funderar på att lägga om era privatlån eller som vill samla flera dyra snabblån, sms-lån, kreditkort, dvs ALLT som inte har med bolån att göra!

Ni som känner till min historia vet att jag själv har oerhört kämpigt med ekonomin så om ni hjälper mig genom att jag får kontakta er så hjälper jag er allt jag kan för att vi ska hitta en bättre lösning!

Detta kan såklart låta som säljsnack och jag förstår om många tar illa upp och tänker "han vill bara ragga kunder" Men kom ihåg att JAG tjänar absolut INGENTING om ett lån inte blir utbetalt till kund så jag är högst angelägen om att hjälpa er till en bättre lösning.

Jag kan dock INTE garantera att ni får ett bättre lån, vi vet INTE vad bankerna svarar innan vi skickar in en ansökan.

Moderator får självklart ta bort detta inlägg om detta strider mot forumets regler.

Sist men inte minst: Var rädda om er och hoppas vi hörs!
Mitt riktiga namn är Fredrik.

Problemet med just Svensk låneförmedling är att det finns förhållandevis få aktörer jämfört med hos Lendo och Advisa.
Marginalen Bank, TF Bank, Santander Consumer Bank, Bigbank, SevenDay, Wasa Kredit, Konsumentkredit, Spring Finance, Collector Bank och Resurs Bank
Dessa har ni.
Sannolikheten för ett lån ökar ju avsevärt och likaså chansen till lägre ränta om man kör via Lendo & Advisa.

Du glömde den största banken som vi har: Swedbank
Ja det stämmer att de andra har fler banker men de flesta kräver medlåntagare, vi kräver inte det.
Lägre ränta har ingenting med hur många banker som finns, varje bank beviljar så högt de kan, du kan söka 500,000 enskilt hos oss och få det beviljat, det är det få andra som kan utan krav på medlåntagare

Det jag menar är att alla banker ni har - dom har Advisa också (exempelvis) om då Advisa har ytterligare 10 banker då ökar ju folks chanser att få lån genom Adivsa.

Ju fler aktörer anslutna desto större sannolikhet till lån så blir det ju självklart.

Har erfarit att när man hamnar i återvändsgränden är alla dörrar stängda oavsett om du kan visa upp att du har goda inkomster. Alla långivare tittar bakåt, även så Nystartfinans. Där fick jag svaret att jag måste ha medlåntagare trots en bruttolön på nära 40.000 kronor. Min framtida ekonomi skulle vara god om jag fick möjlighet till ett samla mina inkassoskulder där räntorna bara växer. Jag skulle önska att det fanns en långivare som tittade framåt. Som gick igenom skulderna och hjälpte till att förhandla ner skulden hos fordringsägaren vid lösen. Jag har pratat med många av mina fordringsägare som säger att det är bra förhandlingsläge om jag väljer att lösa skulden helt, men då banker endast ser totalskulden och inkassostämpeln och tittar bakåt så sitter man tyvärr fast i rävsaxen livet ut. För min del uppkom skulderna under en lång sjukdomstid som följdes av flera dödsfall av närstående. Benen slogs under flera gånger och jag fick aldrig en möjlighet att räta på mig. Nu har jag kommit ifatt livet lite och har en god inkomst och låg boendekostnad (äger inte mitt boende), men tack vare "dåtiden" så är chanserna för mig minimala just nu. Sista anmärkningen försvinner 2021, men det är många långa år dit med daglig kamp för överlevnad.

Du glömde den största banken som vi har: Swedbank
Ja det stämmer att de andra har fler banker men de flesta kräver medlåntagare, vi kräver inte det.
Lägre ränta har ingenting med hur många banker som finns, varje bank beviljar så högt de kan, du kan söka 500,000 enskilt hos oss och få det beviljat, det är det få andra som kan utan krav på medlåntagare

först av allt vill jag önska dig lycka till! Ett jobb och en månadslön är en bra förutsättning för att klara av sin skuldbörda!

Som uc och Bisnode ser ut för många av oss här så tror jag tyvärr inte att lösningar och hjälp för oss finns att få av de stora etablerade bankerna. SWEDBANK är kanske värst av alla, är kund där sedan ca 30 år tillbaka. Har sett hur de behandlade mig när jag hade pengar och inga ekonomiska bekymmer oj oj oj så mkt de "brydde" sig om oss. Sen när det började gå dåligt och jag ville låna 20 000 kr och tog med mig kontoutdrag så de kunde se hur mycket som jag betalar i andra lån och räntor, då sa dem "Vi är inga riskkapitalister, vi är en bank!". Finns övervärde i vår br med ca 2,5 miljoner men fick inte låna 100 000 kr på lägenheten.

De finansbolag som verkligen gör skillnad för oss det är sådana som Fairlo, GetDivide och liknande. De ger åtminstone en chans... missköter vi oss och blir spärrade då har vi bara oss att skylla på.
Swedbank har fått av oss minst 1 miljon kr i ränta för bolånet... plus kapitalförsäkringar etc.

Vilken bank är bra då?
Jag har själv haft Swedbank i hela mitt liv men precis som du säger så har jag också fått kalla handen när mna behöver dem, dock tycker jag deras internet bank är fruktansvärt bra!

Vad har ni andra för huvudbank så att säga? Och hur enkelt är det egentligen att byta bank idag?

DenSkuldsatteMannen.

Jag ser personligen inga konstigheter med att du erbjuder om hjälp. Vi marknadsför ju själva bolag som Lendo och Advisa dagligen och vi jobbar inte ens där :D

En liten fråga. Jag sökte ett samlingslån av just nämnda Advisa i förrgår. Är den UCn som blev tagen på mig något du kan använda eller måste ni enligt er policy ta en ny upplysning i samband med min ansökan?

Vilken bank är bra då?
Jag har själv haft Swedbank i hela mitt liv men precis som du säger så har jag också fått kalla handen när mna behöver dem, dock tycker jag deras internet bank är fruktansvärt bra!

Vad har ni andra för huvudbank så att säga? Och hur enkelt är det egentligen att byta bank idag?
Den bästa banken är min 14-åring som lånar ut till mig ibland utan att hon tar uc eller tar ut ränta ;)

Håller med om Swedbanks internetbank dock tyckte jag att det förra gränssnittet var mkt mer användarvänligt. Gillar inte den senaste versionen.

På din fråga vilken bank är bäst... jag tror ärligt talat inte att det är några avsevärda skillnader mellan Nordea, Swedbank, Handelsbanken, Seb... Kanske att Ica banken är bättre?

Jag tror på de nya som börjar etablera sig speciellt på bolånefronten.
Våra bolån är bundna t o m augusti men sen ska jag kolla runt och ev byta till Hypoteket.

byte av bank verkar vara väldigt enkelt säger de som gjort det.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp