Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tilläggslån eller förmedlare?

Hej!

Sitter här å funderar på hur jag kan förbättra min ekonomiska situation. Som det är nu är det extremt tight varje månad så hade verkligen behövt få till ett samlingslån.

Inkomst 354k
Underskott 75k
UC score/risk 2,9% (bra kreditvärdighet)
FF 1st (feb 2020)
(Fastanställd, bor ensam, inga möjligheter till medsökande)

Lån
Sevenday 91k ränta 8%
LSB 248k ränta 6%
Re:member 251k ränta 14%

Krediter
Entercard 47k/50k
Credway/Northmill 29k/30k
Easycredit/Northmill 13k/15k
Credigo/Northmill 14k/15k

Totalt ca 694k

Fick ett riktat erbjudande från Sevenday häromdagen om tilläggslån och i den bästa av världar hade jag ju velat samla ihop Remember och mina 3 krediter från Northmill tillsammans med lånet från Sevenday. Vilket i sin tur skulle innebära att jag måste utöka mitt lån där med ca 310k. Frågan är om det ens är nån idé att ansöka om detta?
Deras erbjudande jag fick kanske bara är nåt vanligt förekommande när man varit kund där ett par år? Eller borde jag försöka få till ett samlingslån på en mindre summa via förmedlare? Målet är ju självklart att få ner antalet lån/krediter men vilken väg är bäst tror ni?

Tack på förhand!

Gissar att det bara är en info om att möjligheten finns, inte något förprövat löfte. Vad jag vet är det dessa som skickar förbeviljade:
Nordea
BN
Santander
Remember

Tack för svar!

Jo det var ju min tanke också. Å sen ska man ju givetvis ha ett tillräckligt bra score för att lösa ett tilläggslån. Frågan är ju om det spelar in nåt att man varit kund där ett par år redan och skött sina betalningar? Sen kanske 310k i mitt fall är en alldeles för hög summa ändå sett till förutsättningar?

Tack för svar!

Jo det var ju min tanke också. Å sen ska man ju givetvis ha ett tillräckligt bra score för att lösa ett tilläggslån. Frågan är ju om det spelar in nåt att man varit kund där ett par år redan och skött sina betalningar? Sen kanske 310k i mitt fall är en alldeles för hög summa ändå sett till förutsättningar?

Du får låna max din årsinkomst hos sevenday (månadsinkomsten x12) så 91+310 funkar inte då.

Det är så alltså, ja då fattas det ju ca 50k i det fallet. Är inte alls nöjd med min ränta på remember-lånet så hade verkligen velat få till en annan lösning där. Plus mina 3 krediter hos Northmill, hade ju varit himla fint att få avslutat dessa och få ner totala antalet. Men jag är ju medveten om att mina förutsättningar inte är jättebra heller.

Ett alternativ kanske hade varit att försöka få till ett tilläggslån på 55-60k hos sevenday och betala bort Northmill? Då får jag ju bort 3 krediter iaf och kanske kan göra ett ”större” försök nästa år istället.

Om jag väljer att söka 60k, hade ni valt sevenday eller förmedlare isf? Eller borde jag chansa på förmedlare på 300k för att se om nåt erbjuds? Vill ju inte bränna broarna på att göra fel.

Tacksam för feedback

Jag skulle nog köra på låneförmedlare, Sevendays erbjudande resulterar ändå i en FF.

Kör du Lendo kan du ju alltid ringa Sevenday och ta upp erbjudandet och att de har tillgång till din FF från Lendo. Om du nu inte skulle få något annat vettigt erbjudande.

Jag skulle nog köra på låneförmedlare, Sevendays erbjudande resulterar ändå i en FF.

Kör du Lendo kan du ju alltid ringa Sevenday och ta upp erbjudandet och att de har tillgång till din FF från Lendo. Om du nu inte skulle få något annat vettigt erbjudande.

Tack för svar! Skulle du satsa på 60k eller 300k i mitt fall? Lite osäker på vad som ser bäst ut, men det kanske kvittar?

Antar det mest är algoritmer som räknar på ansökningarna. Om tanken är samla lån som syns på UC så skulle jag sök på allt det du önskar samla, i den rimligaste av världar borde det ju vara positivt för en lånegivare att kunden får bort så många av lån/krediter som möjligt med ett samlingslån.

De erbjuder ändå deras maxtak efter dina förutsättningar.

Kan tänka mig att du är nära ditt max i belåning, om man räknar årsinkomsten x två.

Antar det mest är algoritmer som räknar på ansökningarna. Om tanken är samla lån som syns på UC så skulle jag sök på allt det du önskar samla, i den rimligaste av världar borde det ju vara positivt för en lånegivare att kunden får bort så många av lån/krediter som möjligt med ett samlingslån.

De erbjuder ändå deras maxtak efter dina förutsättningar.

Kan tänka mig att du är nära ditt max i belåning, om man räknar årsinkomsten x två.

Ja exakt, är väl precis i dom regionerna nu. Har använt Lendo några gånger tidigare och det har funkat bra. Men ser att många kör Advisa också. Så frågan är ju om jag kanske skulle testa dom en gång eller köra vidare på Lendo. Kanske mer av en smaksak?

Egentligen handlar det mest om vilken förmedlare som har flest lånegivare, bra långivare. Har själv alltid använt Lendo men Advisa är väl likvärdigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp