- Meddelanden
- 56
- Mottagna reaktioner
- 29
- Poäng
- 102
Hej!
Sitter här å funderar på hur jag kan förbättra min ekonomiska situation. Som det är nu är det extremt tight varje månad så hade verkligen behövt få till ett samlingslån.
Inkomst 354k
Underskott 75k
UC score/risk 2,9% (bra kreditvärdighet)
FF 1st (feb 2020)
(Fastanställd, bor ensam, inga möjligheter till medsökande)
Lån
Sevenday 91k ränta 8%
LSB 248k ränta 6%
Re:member 251k ränta 14%
Krediter
Entercard 47k/50k
Credway/Northmill 29k/30k
Easycredit/Northmill 13k/15k
Credigo/Northmill 14k/15k
Totalt ca 694k
Fick ett riktat erbjudande från Sevenday häromdagen om tilläggslån och i den bästa av världar hade jag ju velat samla ihop Remember och mina 3 krediter från Northmill tillsammans med lånet från Sevenday. Vilket i sin tur skulle innebära att jag måste utöka mitt lån där med ca 310k. Frågan är om det ens är nån idé att ansöka om detta?
Deras erbjudande jag fick kanske bara är nåt vanligt förekommande när man varit kund där ett par år? Eller borde jag försöka få till ett samlingslån på en mindre summa via förmedlare? Målet är ju självklart att få ner antalet lån/krediter men vilken väg är bäst tror ni?
Tack på förhand!
Sitter här å funderar på hur jag kan förbättra min ekonomiska situation. Som det är nu är det extremt tight varje månad så hade verkligen behövt få till ett samlingslån.
Inkomst 354k
Underskott 75k
UC score/risk 2,9% (bra kreditvärdighet)
FF 1st (feb 2020)
(Fastanställd, bor ensam, inga möjligheter till medsökande)
Lån
Sevenday 91k ränta 8%
LSB 248k ränta 6%
Re:member 251k ränta 14%
Krediter
Entercard 47k/50k
Credway/Northmill 29k/30k
Easycredit/Northmill 13k/15k
Credigo/Northmill 14k/15k
Totalt ca 694k
Fick ett riktat erbjudande från Sevenday häromdagen om tilläggslån och i den bästa av världar hade jag ju velat samla ihop Remember och mina 3 krediter från Northmill tillsammans med lånet från Sevenday. Vilket i sin tur skulle innebära att jag måste utöka mitt lån där med ca 310k. Frågan är om det ens är nån idé att ansöka om detta?
Deras erbjudande jag fick kanske bara är nåt vanligt förekommande när man varit kund där ett par år? Eller borde jag försöka få till ett samlingslån på en mindre summa via förmedlare? Målet är ju självklart att få ner antalet lån/krediter men vilken väg är bäst tror ni?
Tack på förhand!