Ska man göra det riktigt vattentätt borde man kanske hänga på möjlighet till att identifiera sig via bank-id eller bifoga kopia på legitimation eller motsvarande, annars finns ju en chans för missbruk.
Då börjar det dock kosta pengar att hålla uppe gissar jag, men det skulle nog vara en betydlig större acceptans från lånebolagen.
Ett enkelt mailto: formulär skulle säkert funka för dom flesta dock, men når man inte precis ALLA så tappar det lite sin funktion.
Finns en lista på alla långivare kan ju ett nyktert första steg vara att kontakta dessa för att känna av hur intresset från deras sida ser ut?
Jag skulle kunna programmera ihop en sådan massmail funktion, men då måste jag ha alla email adresser. De som bara har kontakt-formulär får skickas in manuellt, men en länk till rätt sida snabbar upp processen en del. Sen ordnar man en färdig mall på mailet också, copy & paste.
solid ab och netlender?Här är mitt bidrag:
kundtjanst@risicum.se; kundtjanst@okmoney.se; support@smspengar.nu; info@kundfinans.se; kundtjanst@expresskredit.se; info@nanokredit.se; kundtjanst@mobillan.se; kundservice@pengos.se; info@thorn.se; info@kreditidag.se; info@leasy.se; info@nettofinans.se; info@smskontanter.se; kundtjanst@creditum.se; adm@selenefinans.se; kundtjanst@saldo.se; info@strandiafinans.se; kundtjanst@everydayplus.se; info@kreditkontot.se; kundtjanst@bravio.se; kundtjanst@easycredit.se; info@halensprivatlan.se; kundtjanst@flexlimit.se; kundcenter@betalarakning.se; info@savelend.se; kundtjanst@4klover.se; info@lanalana.se; info@cashia.se; skada@solidab.se; info@nodkontanter.se; info@kortlan.se; kundservice@appfinans.se; info@netlender.se
Riscum
OKmoney
Smspengar
Kundfinans
Expresskredit
Nanokredit
Mobillan
Pengos
Thorn
Kreditidag
Leasy
Nettofinans
Smskontanter
Creditum
Selenefinans
Saldo
Strandiafinans
Everydayplus
Kreditkontot
Bravio
Easycredit
Halensprivatlan
Flexlimit
Betalarakning
Savelend
4klover
Lanalana
Cashia
Solidab
Nodkontanter
Kortlan
Appfinans
Netlender
Huga va många det finns! :/Här är mitt bidrag:
kundtjanst@risicum.se; kundtjanst@okmoney.se; support@smspengar.nu; info@kundfinans.se; kundtjanst@expresskredit.se; info@nanokredit.se; kundtjanst@mobillan.se; kundservice@pengos.se; info@thorn.se; info@kreditidag.se; info@leasy.se; info@nettofinans.se; info@smskontanter.se; kundtjanst@creditum.se; kundtjanst@saldo.se; info@strandiafinans.se; kundtjanst@everydayplus.se; info@kreditkontot.se; kundtjanst@bravio.se; kundtjanst@easycredit.se; info@halensprivatlan.se; kundtjanst@flexlimit.se; kundcenter@betalarakning.se; info@savelend.se; kundtjanst@4klover.se; info@lanalana.se; info@cashia.se; skada@solidab.se; info@nodkontanter.se; info@kortlan.se; kundservice@appfinans.se; info@netlender.se
Riscum
OKmoney
Smspengar
Kundfinans
Expresskredit
Nanokredit
Mobillan
Pengos
Thorn
Kreditidag
Leasy
Nettofinans