Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tidslinje för skuldsanering – vad händer efter ansökan och inkasso?

Försöker skapa mig en ungefärlig tidslinje framåt. Släppte mina skulder i november, tre förfallna fakturor nu i januari. Lån kommer bli uppsagde nu i slutet av februari enligt brev och då skickas till inkasso. Skickade in ansökan om skuldsanering första veckan i oktober ihop med budget och skuldrådgivaren. Hoppas på samtal i slutet på maj början av juni. Någon som vågar ge sig på att skapa en hypotetisk tidslinje fram? När blir jag delgiven skuld, löneutmätning osv. Finns det någon chans till samtal innan utmätning. Kommer uppdatera tråden med händelser efter hand.

* ansökan sanering 7/10 -25
* släppte skulder nov -25

Hej,
Väntetiden på KMF är nu 9 månader och kommer säkert öka lite till när deklarationerna skickas ut och ränteavdraget minskar avsevärt. Tror inte du får samtal förrän juli/augusti…?

Hej,
Väntetiden på KMF är nu 9 månader och kommer säkert öka lite till när deklarationerna skickas ut och ränteavdraget minskar avsevärt. Tror inte du får samtal förrän juli/augusti…?
Ja misstänker med de. Undra hur lång tid de tar från uppsagt lån till inkasso kfm. Tänker om första lånet sägs upp 28/2 så inkasso 14 dagar till en månad. Är hos kfm mitten slutet på mars. Vad händer där efter och hur lång tid tar de innan ev utmätning? Ett par månader eller längre ?

Hej,
Hittade nån tråd från nov -25 verkar kunna ta mellan 2-9 månader från delgivning. Verkar va olika

Strax första uppsagda lån collector säger upp lån 28/2. In i ovisshet

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp