Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tid innan utslag

Tack för du tog dig tid att svara.
Jag trodde inte det skulle gå så där snabbt.
väntar du också på löneutmätning?
Men då räknar jag med att löneutmätningen börjar nu i Maj.. Eller juni.
Förstått det som att det kan ta ett tag beroende på om borgenären begär av Kfm att dom ska driva in skulden. Men fattat som att det först blir skuld att betala o då har man nån vecka eller så på sig att betala o sen ev. löneutmätning.

Kommer inte börja i maj eller juni.
Du kommer få papper hem du ska skriva på och greja med först så tar ett litet tag innan allt är klart
Tack för alla dina svar på mina luddiga frågor. Håller på att lära mig allt om detta.

Fått 2 utslag idag
På bägge står det; Kan komma att verkställas utan särskild begäran från sökanden??
Betyder det att brevet ”skuld att betala”
Inte kommer utan detta är både utslag och skuld att betala?

Fått 2 utslag idag
På bägge står det; Kan komma att verkställas utan särskild begäran från sökanden??
Betyder det att brevet ”skuld att betala”
Inte kommer utan detta är både utslag och skuld att betala?
Jag har inte själv gått igenom detta än utan ligger väl som du nästan tidsmässigt väntar på utslag. Men verkar som sökande inte behöver begära verkställighet som jag tolkar lagtexten.

Bilagor

• IMG_2704.jpeg
    IMG_2704.jpeg
    111.1 KB · Visningar: 28
  • IMG_2706.jpeg
    IMG_2706.jpeg
    141.5 KB · Visningar: 30
Jag har inte själv gått igenom detta än utan ligger väl som du nästan tidsmässigt väntar på utslag. Men verkar som sökande inte behöver begära verkställighet som jag tolkar lagtexten.
Däremot så tror jag ff brevet skuld att betala kommer komma då frivillig betalningsuppmaning behöver ske innan utmätning.

Tack snälla.
Däremot så tror jag ff brevet skuld att betala kommer komma då frivillig betalningsuppmaning behöver ske innan utmätning.
Ok. Låter ju logiskt. Då undrar man hur snabbt detta kommer gå innan löneutmätning drar igång.
Tack snälla för dina svar.

Junilönen borde vara lugnt tänker jag. Beror visserligen på när lönen körs. På mitt jobb redan 12-14 i månaden. Själv hade jag en förhoppning om att även få ut full julilön men kanske är väl optimistisk

Jag hade också hoppats på det men nu blev jag väldigt osäker. Bara att vänta och se. Vi kan ju inte göra så mycket mer.
Du ligger ju lite efter mig som det verkar så du klarar dig nog.
Har för mig att @Lasseman nån gång skrivit att det inte är så vanligt att sökanden begär verkställhet i samband med bf.
Nu hände det för mig men inte säkert det blir så för dig. Inbillar mig att mitt kommer gå snabbt i och med det. Men jag bara killgissar nu.

Jag hade också hoppats på det men nu blev jag väldigt osäker. Bara att vänta och se. Vi kan ju inte göra så mycket mer.
Du ligger ju lite efter mig som det verkar så du klarar dig nog.
Har för mig att @Lasseman nån gång skrivit att det inte är så vanligt att sökanden begär verkställhet i samband med bf.
Nu hände det för mig men inte säkert det blir så för dig. Inbillar mig att mitt kommer gå snabbt i och med det. Men jag bara killgissar nu.
@Vilda123 återkoppla gärna om/när du får brevet skuld att betala.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp