Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tid från utslag till första löneutmätningen

Vad den ungefärliga tiden från att en skuld hamnar hos kronofogden tills löneutmätning börjar?

Det beror ju på så många olika saker. Framförallt när du skriver på delgivningarna. Men inom en månad blir det knappast, eftersom det är ett antal dagar för varje steg. Skulle säga räkna med 2 månader men kan bli längre.

Senast ändrad:
tog det en månad för dig att få löneutmätning? Det var snabbt!
Har aldrig haft löneutmätning men från att man har ett utslag och beslut till att den sätter igång tar väl inte så lång tid.

Har aldrig haft löneutmätning men från att man har ett utslag och beslut till att den sätter igång tar väl inte så lång tid.
Från att man har ett utslag och beslut om löneutmätning tar det inte lång tid nej. Men från att skulden hamnar hos KFM är det ju en betydligt längre process som man ska igenom för dom flesta skulder.

Ja så är det beror väl på flera faktorer också förseningar om man överklagar, arbetsbördan osv det är väl inte samma tid för alla heller kan jag tänka mig i rubriken står det att man har ett utslag redan.

Ja så är det beror väl på flera faktorer också förseningar om man överklagar, arbetsbördan osv det är väl inte samma tid för alla heller kan jag tänka mig i rubriken står det att man har ett utslag redan.
Så det enda man kan säga ganska säkert är att det inte tar en månad!

Första skuld att betala juli 2018, besked om löneutmätning i slutet av januari 2019.
Då hade jag redan haft inledande skuldsanering i två månader men det hade dom missat.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp