Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Tid från skuld fastställd till löneutmätning

Har det nån betydelse vilket lånebolag man har, tänkte om det går snabbare med de som har eget inkasso? Släppte de utanför uc i maj och resten i juni. Funderar mycket när det blir utmätning.
Ja dom agerar lite olika.

Väldigt olika som ovan nämner. För att få ett exempel. Släppte allt i januari. I maj kom första skulden till kronofogden. Förra veckan var min första inbetalning via löneutmätningen. Jag har fortfarande en del lån/krediter som inte hamnat på kronofogden så det dröjer innan jag kan se allt.

Och det kan ta tid innan du kan se en bra prognos av hur långt tid det kommer att ta att bli skuldfri. Men sålänge man betalar (eller ha löneutmätningen) så blir skulden mindre.
Jag släppte också allt i januari, har fått utslag, skuld att betala på hemsidan osv men inga papper från kfm där man ska fylla i inkomstuppgifter för kommande utmätning, förväntar mig att det kommer väldigt snart dock.
Lär börja löneutmätning i september?

Jag släppte också allt i januari, har fått utslag, skuld att betala på hemsidan osv men inga papper från kfm där man ska fylla i inkomstuppgifter för kommande utmätning, förväntar mig att det kommer väldigt snart dock.
Lär börja löneutmätning i september?
Skulle nog gissa att det kan börja augusti september. Från tiden från redovisning av inkomstuppgifter gick det på 10 dagar för vår del.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp