Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Tid från delgivande till utslag 3 månader?

Har kontaktat Lowell flera gånger och äntligen har de dragit tillbaka från kfm. Kfm har avslutat ärendet fick jag veta idag och inget utslag har skett. Håll tummarna för mig att jag slipper anmärkning.

Är det inget utslag blir det ingen anmärkning på den grunden i alla fall

Perfekt tråd, då kan jag passa på att flika in.
Sambon är i liknande sits med ett ärende rörande Collectia.
Hon missade att bestrida ärendet, men betalade av direkt den 11:e dagen vilket var (hela skulden). Det står fortfarande att hon har ett pågående ärende.
Antar att hon behöver höra av sig till Collectia och be dem dra tillbaka skulden, då den ju inte ens finns längre och är avbetalad (egentligen innan utslaget skett).

Logga in både hos inkasso och kfm för att meddela och följa upp. Jag skickade e-mail till kfm med kvitto att jag betalat. Tjatade på inkasso i e-mail, chatt och telefon för att de skulle dra tillbaka ärendet. Det viktiga är att höra av sig. Hoppas det går bra för din sambo.

Logga in både hos inkasso och kfm för att meddela och följa upp. Jag skickade e-mail till kfm med kvitto att jag betalat. Tjatade på inkasso i e-mail, chatt och telefon för att de skulle dra tillbaka ärendet. Det viktiga är att höra av sig. Hoppas det går bra för din sambo.
Tack för tips.
Löste sig, hon hörde av sig till inkassobolaget och bad dem återkalla ärendet, skickade även kvitto/bevis på betalning till KFM.
Idag på morgonen fick hon på Kivra att Collectia dragit tillbaka sin ansökan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp