- Meddelanden
- 457
- Mottagna reaktioner
- 409
- Poäng
- 517
Tack för ditt inlägg !Ja. Det måste vara fastställd skuld. Jag slutade betala på allt mitt i september vet jag, fick delgivningar jan-feb (de flesta) och likaså besked om fastställd skuld. Mars började min löneutmätning. Så från att man slutar betala tar det lång tid. Detta var 2022 tror jag, men borde väl vara ungefär samma tidsmarginal. Låter rimligt tycker jag.
KF hade gjort en tillgångsutredning innan jag fick igång min löneutmätning, Den hade gjorts redan i februari. Så vill du spara pengar innan utmätningen och inte riskera att det försvinner så bör du flytta dina pengar alt ta ut de i kontanter.
Här kommer varje krona tas ut och flyttas på .
Det blir också ett samtal från skuldsaneringen i månadsskiftet april / maj och då hoppas jag få inledande , det är inte rimligt nånstans att dom skulle hinna göra en tillgångsutredning före det tänker jag … bara efter 3 -4 veckor . Jag har ett pensionskonto på 130 000 kr som jag är rädd om . Nu är inkasso skulden den minsta skulden som jag har 25 000 kr .. så skulle det mot förmodan tas av kf så får jag bör tänka att det är iaf 1 skuld mindre .